А сега накъде

Оля Стояновасъбота, от 19.00 до 20.00 часа

В предаването „А сега накъде“ разказваме истории, чертаем маршрути и даваме посоки за пътуване. Говорим за туризъм, екология, история и археология, но и включваме репортажи и автентични гласове, даваме думата на пътешественици и колекционери на истории, поставяме във фокуса на внимание онези хора, които имат неспокоен дух и не обичат да стоят на едно място. И разказваме, разбира се, за познати и непознати места у нас.
Героите на „А сега накъде“ са не само пътешественици, но и фотографи, археолози, историци, биолози, природозащитници, алпинисти, учени или просто хора, които имат история за разказване и маршрути за споделяне. Защото светът е голям и какво по-нормално от това да се опиташ да обхванеш многообразието му – и от истории, и от гласове.
Екип: Оля Стоянова и Диляна Трачева
За контакти с екипа тел: 02 93 36 647.

Публикации

Ася Гардели

Ася Гардели и скъпоценните камъни

Гемологията е сравнително нова наука, която изучава характеристиките и свойствата на скъпоценните камъни. Занимава се също с окачествяването и оценката им. Затова гемолозите се придържат към строго определени правила, които са идентични в световен мащаб,..

публикувано на 05.10.23 в 17:25
Измерване

За Петър Шурулинков и природозащитата като кауза

По това време на годината на север – край Дуранкулак и село Крапец, съвсем близо до Дуранкулашкото езеро, където са последните диви плажове по нашето Черноморие, се провежда научният опръстенителен лагер – едно 5-годишно изследване на миграцията на..

публикувано на 27.08.23 в 09:59

Симеон Матев, климатолог: Има пряка връзка между пожарите и горещите вълни

Връзката между броя на пожарите и горещината е неоспорима, казва климатологът Симеон Матев.  "Има пряка връзка между броя на пожарите и продължителността и интензивността на горещите вълни, които се случват в Европа, а и по целия свят. Поне за нашата..

публикувано на 25.08.23 в 17:10
Даян Шаер

Когато вдъхновението и приключенията вървят ръка за ръка

Писателката от българо-сирийски произход Даян Шаер разказва за своите корени, ценности и любими дестинации. Онези, които я вдъхновяват да пише и да изследва човешките съдби. Даян Шаер за човечността Разказва и за приликите между двете култури –..

публикувано на 01.06.23 в 12:25

Софийски маршрути: За музейната сбирка в Софийската синагога

"В Централната софийска синагога се помещава музейна сбирка, чрез която много ни се иска да разкажем различни лични истории. Досега сбирката представяше по-скоро исторически преглед, но ние осъзнаваме, че има много хора в България, особено младите хора,..

публикувано на 30.05.23 в 16:45

Софийски маршрути: Еврейският квартал в София или как се променят градовете

Как се променят градовете, в които живеем – за това говорим днес, а Виктор Топалов, създател на "Бохемска София", автор на книгите "Бохемска София: Духът на стария град" и "Бохемска София: Истории от жълтите павета", ни разказва за т.нар. Еврейски..

публикувано на 29.05.23 в 18:05

Софийски маршрути или историята на Софийската синагога

80-ата годишнина от спасяването на българските евреи е повод да се попитаме познаваме ли достатъчно добре историята на местата, където живеем и да влезем в Софийската синагога. Сградата на Централната софийска синагога е не просто красива, тя е една от..

публикувано на 26.05.23 в 13:48
Библиотеката в културния център „Ататюрк“ в Истанбул

За библиотеката в културния център "Ататюрк", която служи за вдъхновение

"Това е едно специално място в културния център "Ататюрк". Това е градска библиотека, намираща се буквално в сърцето на Галата, на емблематичния площад "Таксим" в Истанбул", казва Гьокча Абъту от Агенцията на насърчаване и развитие на туризма в Република..

публикувано на 03.04.23 в 09:10

Защо обучението по лавинистика е част от планинарската култура?

Познаването на зимната планина не е приоритет само за скиорите и сноубордистите, а за всички, които обичат планината и се качват във високото, казва доц. Момчил Панайотов, лектор по лавинна безопасност, председател на Българската асоциация по ски -..

публикувано на 29.03.23 в 12:15

Н.Пр. Мачей Шимански: За етиката при снимането на птици и за уроците, на които ни учи орнитологията

Когато говорим за птици – за обикновени и застрашени видове, всъщност говорим за онова, което обикновено премълчаваме – че птиците около нас са един добър индикатор, който може да ни подскаже колко чист е светът, в който живеем. С Н.Пр. Мачей Шимански,..