Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 11 до 20 февруари 2017 година

11 февруари
3.00 часа - Густав Малер (1860-1911), Симфония № 2 в до минор („Възкресение”). Изпълняват Кейт Роял (сопран), Кристиане Стотайн (мецосопран); Хорът на Шведското радио, Хор Филхармония, Симфоничен оркестър на Шведското радио. Диригент - Даниел Хардинг.
4.28 часа - Франц Шуберт (1797-1828), текст Йохан Волфганг фон Гьоте, Към Луната (Изпълваш пак гори и долини) D.259. Изпълняват Кристоф Прегардиен (тенор) и Андреас Щайер (фортепиано).
4.32 часа - Франц Шуберт (1797-1828), Симфония № 8 в си минор D.759 („Недовършена”). Изпълнява Симфоничният оркестър на Би Би Си с диригент Семьон Бичков.

12 февруари
Творби от Пьотр Илич Чайковски и Николай Римски-Корсаков:
• Николай Римски-Корсаков - Испанско капричио, опус 34. Изпълнява Лондонски симфоничен оркестър под диригентството на Игор Маркевич.
• Пьотр Илич Чайковски - Вариации Рококо за виолончело и оркестър, опус 33. Изпълняват: Мстислав Ростропович (виолончело) и Кралският Концертгебау оркестър, Амстердам с диригент Кирил Кондрашин.
• Пьотр Илич Чайковски - Симфония № 5 в ми минор, опус 64. Изпълнява Симфоничният оркестър на Съветския съюз под диригентството на Евгений Светланов.
• Николай Римски-Корсаков - Втора и Трета част от Шехерaзада, опус 35 Симфонична сюита по „Хиляда и една нощ”. Изпълнява Кралският филхармоничен оркестър под диригентството на Сър Томас Бийчъм.

13 февруари
3.00 часа - Йохан Себастиан Бах (1685-1750), Страсти по Матей (Matthäuspassion) BWV.244. Изпълняват Марк Падмор (тенор) - Евангелист; Щефан Логес (басбаритон) - Иисус; Хана Морисън (сопран), Естер Бразил (сопран), Клеър Уилкинсън Уилкинсън (алт), Реджиналд Л. Мобли (алт), Елинър Мини (алт), Гарет Трезедър (тенор), Алекс Ашуърт (бас), Джонатан Селс (бас), Никълас Мог (бас), Нидерландският младежки хор, Хор Монтеверди, Английските барокови солисти с диригент Джон Елиът Гардинър.

14 февруари
• Пьотр Илич Чайковски - Увертюра-фантазия „Ромео и Жулиета”, свири Държавен академичен симфоничен оркестър, дирижира Евгений Светланов.
• Феликс Менделсон-Бартолди - Увертюра „Сън в лятна нощ”, свири Гевандхаус оркестър Лайпциг, дирижира Рикардо Шайи.
• Феликс Менделсон-Бартолди - Концерт за цигулка и оркестър в ми минор, солист Яша Хайфец, свири Бостънският симфоничен оркестър, дирижира Шарл Мюнш.
• Густав Малер - Симфония №4 в Сол мажор, свири Симфоничният оркестър на Бирмингам, солист: Аманда Руукрофт, дирижира Саймън Ратъл.
 
15 февруари
Емил Гилелс свири Бетовен:
• Лудвиг ван Бетовен - Соната за пиано в Си бемол мажор, опус 106, „Хамерклавир”;
• Лудвиг ван Бетовен - Концерт за пиано и оркестър №3, свири Държавният симфоничен оркестър на СССР, дирижира Курт Мазур.
• Лудвиг ван Бетовен - Концерт за пиано и оркестър №5, свири Държавният симфоничен оркестър на СССР, дирижира Курт Мазур.

16 февруари
• Йоханес Брамс - Вариации върху тема от Паганини, свири Артуро Бенедети Микеланджело;
• Йоханес Брамс - Концерт за цигулка и оркестър в Ре мажор, опус 77, солист Леонид Коган, свири Симфоничният оркестър на БНР, дирижира Васил Стефанов.
• Антон Брукнер - Симфония №9 в ре минор, свири Кралският концертгебау оркестър, дирижира Карло Мария Джулини.

17 февруари
Спомен за Николай Геда - операта „Ловци на бисери” от Жорж Бизе с участието на Жанин Мишо (Лейла), Николай Геда (Надир), Ернест Бланк (Зурга), Жак Марс (Нурабад), хор и оркестър на парижката „Опера комик”, диригент Пиер Дерво.

18 февруари
Творби от Антонин Дворжак:
• Симфония № 8 в G Dur (опус 88). Изпълнява Берлинска филхармония под диригентството на Херберт фон Караян.
• Славянски танци, опус 46 и опус 72. Изпълнява Унгарски държавен оркестър под диригентството на Адам Фишер.
• „Песен към месеца” из Първо действие на операта „Русалка”. Изпълнява Рене Флеминг, съвместно с Лондонски симфоничен оркестър. Дирижира сър Джордж Шолти.  

19 февруари
3.00 часа - Робер дьо Визé (ок. 1655 - ок. 1732/3), Сюита в ре минор.
3.16 часа - Сантяго де Мурсия (1682-1740), (сюита) Пиеса за седми тон.
3.36 часа - Сантяго де Мурсия (1682-1740), Мариона за си.
3.41 часа - Гаспар Санс (1640-1710), Тарантела.
3.49 часа - Сантяго де Мурсия (1682-1740), Кумбе.
3.53 часа - Гаспар Санс (1640-1710), Марисапали.
3.58 часа - Антонио де Санта Крус (известен 1700), Фанданго.
4.02 часа - Гаспар Санс (1640-1710), Романси и канари (Xácaras and Canarios) из Музикално ръводство по испанска китара (Instrucción de música sobre la guitara española)
Едуардо Егуес (барокова китара и лютня).
4.12 часа - Енрике Гранадос (1867-1916), Гойески, том І №№ 2-4. Изпълнява Енрике Гранадос (1867-1916), пиано.
4.36 часа - Луиджи Бокерини (1743-1805), Нощната музика по улиците на Мадрид (La Musica Notturna delle strade di Madrid), Квинтет № 6, опус 30 (G.324). Изпълнява Симфоничният оркестър на Полското радио с диригент Войчех Райски.
4.49 часа - Мануел де Фая (1876-1946), Тривърхата шапка, сюита № 2: Танц на мелничарката (Фарука). Изпълнява квартет Казалс: Вера Мартинес-Менер и Абел Томáс (цигулки), Джонатан Браун (виола), Арнау Томáс (чело).
4.53 часа - Исаак Албéнис (1860-1909), Астуриас из Испанска сюита, oпус 47 (1887). Изпълнява Хавиер Диас-Латоре на китара от Антонио де Торес Хуардо (1817-1892), Севиля, 1859 г., притежавана от Микел Льобет (1878-1938).

20 февруари
Творби от Пьотр Илич Чайковски и Сергей Рахманинов:
• Пьотр Илич Чайковски - „Лебедово езеро” - балет в четири действия, опус 20. Изпълнява Филаделфийски оркестър под диригентството на Волфганг Савалиш.
• Сергей Рахманинов - Концерт за пиано и оркестър № 3 в ре минор (опус 30). Изпълнява Марта Аргерич (пиано), съвместно с Радиосимфоничния оркестър на Берлин под диригентството на Рикардо Шайи.
• Сергей Рахманинов - Първа част (Интродукция) из Сюита № 2, опус 17 за две пиана. Изпълняват Марта Аргерич и Нелсън Фрейрe.

 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Малка нощна музика или кабаре с Ина Кънчева и Людмил Ангелов

Заглавието е от албума на двамата музиканти, споделящи страстта си към неочаквани открития. Огромен успех имаше дискът и спектакълът, посветен на творчеството на Полин Виардо, последван от танго серията. Записите излязоха през 2018 г., а на 15 юни във Военния клуб в София те представиха емоционален спектакъл наречен „Огледало – кабаре и други истории“...

публикувано на 03.06.20 в 08:55
Д-р Веселин Тенев, личен архив

Психично здраве и ангажирана електронна музика (II част)

Продължават срещите на „Аларма“ с д-р Веселин Тенев , легенда от даркуейв-квартета „Мъртви поети“ и от ефира на програма „Христо Ботев“ в близкото минало и лекар-психиатър на първа линия в Айова Сити (и композитор на електронна музика в свободното си време). Водещата Милена Воденичарова и редакторът Цветан Цветанов разговарят с него дистанционно за..

публикувано на 01.06.20 в 18:05

Програма на Еврокласик ноктюрно от 1 до 15 юни 2020

1 юни Изпълнения на Бароков оркестър „La Cetra“ – Базел. Диригент Морис Щегер. 3.00 часа – Франческо Мария-Верачини Увертюра №6 в сол минор „Дрезден“. 3.12 часа –Йохан Адолф Хасе (1699-1783), Флейтова кантата. Солист – Морис Щегер (рекордер). 3.22 часа –Антонин Дворжащ (1841-1904), Струнен квартет №12 във фа мажор, опус 96 „Американски“. Изпълнява..

публикувано на 01.06.20 в 12:02
Дитрих Фишер-Дискау

Дитрих Фишер-Дискау като Дон Жуан в едноименния шедьовър на Моцарт

Дон Жуан е една от коронните роли на прославения немски баритон. Записът, който ще звучи в съботната вечер е осъществен през 1958 година за фирмата Deutsche Grammophon. Ференц Фричай е на диригентския пулт. Двамата с Дискау се срещат десет години по-рано на сцената на Берлинската опера в постановка на „Дон Карлос“ от Верди. В ролята на маркиз Поза се..

публикувано на 30.05.20 в 08:55

Изложба за постановката „Орфей и Евридика“ на Пловдивската опера в София

Изложба с фотографии, запазили постановката на Стефано Пода на операта „Орфей и Евридика“ на Кристоф Вилибалд Глук, която беше акцент в програмата на летния фестивал „Опера опън“ на Античния театър в Пловдив, се организира от  2 юни в градинката пред Народния театър „Иван Вазов“ . Нейното осъществяване беше възможно и заради факта, че Пловдив беше..

публикувано на 29.05.20 в 08:25