Силно експресивен и комедийно натоварен актьорски състав стои зад гласовете в тази аудиодраматизация на едно от най-знаменитите произведения на Просвещението – романът, който показа и доказа, че героите на един роман хем могат да участват в стремително развиващо се повествование, хем могат да умуват над сложни етични проблеми и философски обобщения, и това не само че не проваля романа, но го прави съзвучен на съвременния човек, свободен и модерен. Дебатите са на различни теми: свободата, любовните афери, материализмът, положението на човек в света, фатализмът и независимата човешка воля. Георги Новаков, Любомир Младенов, Веселин Цанев, Иво Огнянов, Емил Манасиев, Таня Шахова и Наталия Бардская в режисьорската интерпретация на Милена Кубарелова пресъздават колоритните фигури на типичните характери от просветителска Франция, за които пътешествието е едновременно опознаване на света и на самия себе си.
Авторът е енциклопедист, известен със своята ерудиция, критичен дух и гений, оставил своя отпечатък в историята на всички литературни жанрове, в които е опитал силите си. Жак Фаталиста е създаден по времето, когато Дени Дидро сам пътешества из Европа. Най-напред отива в Русия, по покана на Екатерина II, след това в Холандия. Романът разказва за едно пътуване, странно пътуване без начало и без край, изпъстрено с много малки истории. Смесицата от приключения и разкази сглобява образа на света, такъв какъвто Дидро е смятал, че е, а именно – материален свят без бог и без център, в който единственият смисъл е този, създаден от труда на човека. Първоначалната идея за романа е от 1765, но редактирането продължава от 1771 до 1783. Това е дълго писан роман. Текстът е публикуван от ноември 1778 до юни 1780 в Correspondance litеraire, разделен на 15 части, към които по-късно са добавени и две продължения през юли 1780 и април 1786. Като цялостна книга романът се появява едва през 1796, но още първата версия като четиво с продължение впечатлила Шилер и той превежда един епизод от нея, който предизвиква бурен интерес към романа и автора.
Всяка нощ сънувах война. Сънувах дома си... Сънувах войници, нищо че не съм ги виждала, но всяка нощ сънувах война. Тя сънува войната от нейното начало на 24 февруари 2022. Тя е Алла, украинката, която избяга с дъщеря си в София от руските ракети над Киев и Украйна. Документалната аудиопоредица "Украйна: сцени от един отложен живот"..
Радиотеатърът е подготвил за своите почитатели три произведения на полския драматург Славомир Мрожек: "Лисан кандидат", "Лисан философ" и "Вода". Идеята за миниатюрите с главен герой Лисан идва на Мрожек от знаменития средновековен пародиен епос "Роман за Лисан", в който главни герои за животни – лисица, вълк, мечка… Мрожек обаче обръща нещата:..
Всяка нощ сънувах война. Сънувах дома си... Сънувах войници, нищо, че не съм ги виждала, но всяка нощ сънувах война. Тя сънува войната от нейното начало на 24 февруари 2022. Тя е Алла, украинката, която избяга с дъщеря си в София от руските ракети над Киев и Украйна. Документалната аудиопоредица "Украйна: сцени от един отложен живот"..
Според руския академик Козирев времето е енергия, способна да се разсейва или концентрира. Известните огледала на Козирев променят плътността на времето и доказват, че човешкият мозък е способен да получава информация независимо от географията и от времето. Те предават и приемат информация. Там миналото и бъдещето се преплитат. Според академик Козирев..
Всяка нощ сънувах война. Сънувах дома си... Сънувах войници, нищо, че не съм ги виждала, но всяка нощ сънувах война. Тя сънува войната от нейното начало на 24 февруари 2022. Тя е Алла, украинката, която избяга с дъщеря си в София от руските ракети над Киев и Украйна. Документалната аудиопоредица "Украйна: сцени от един отложен живот"..
С премиера ще посрещне публиката си тази вечер Драматичният театър "Сава Огнянов" в Русе. Пиесата е "Духът на поета" от Стефан Цанев, която се играе с голям..
Има ли театър на миналото и театър на бъдещето, или театърът е винаги жив, неповторим и все същият? В Световния ден на театъра в "Нашият ден" говорят..
Днес потребността от сценични изкуства е много голяма. Като живо изкуство, театърът влиза в директен контакт със своята аудитория и това е от изключително..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg