Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Горната земя“ и картините на Елена Георгиева

Снимка: astrygallery.com

Една компактна изложба от 12 платна с привидно аналогични сюжети-планински пейзажи, разриват един богат и философски осмислен свят на художничката Елена Георгиева. Изложбата, която тя представи в галерия „Астри“ се нарича „Горната земя“.

Предизвикателствата в този нов неин проект са няколко – от една страна голямо-форматни картини, в които като че ли вятърът свири в лицето ти и усещаш едно чувство за триумф, за покоряване, за сливане с природата. И от друга страна, по-малки, с издължен, вертикален формат картини, които са като процепи, които отново ни приобщават към великата Природа. Общуването с планината – както казва Елена Георгиева е на четири очи, всяко местенце има лице и име. И напомня, че сме мънички, като житейските си терзания или големи – като живота. Много интересна и впечатляваща е фактурата на тези картини. Мазката е така положена, че наподобяват всички природни материали, от които е съставена нашата планета – дали базалт, дали ивичести камъни, дали бели ронещи се скали, дали цветно стъкло, отрязъци от всички природни материали, които действат като структура, като философия, като вкус на озон. Цветовете са ослепителни – тюркоазът на примамливата далечина, виолетът на отиващия си ден, жълтият отблясък на залязващото слънце.

Важно е да се каже, че Елена Георгиева, която е завършила при такива преподаватели като професорите Десислава Минчева и Ивайло Мирчев, специалност „живопис“ в никакъв случай не им подражава, открила е своето лице и своя начин да бъде ярка и различна. Затова и признанието през годините идва естествено – с присъдена диплома в конкурс за рисунка, с изложба в галерия „София прес“, озаглавена „Места“; с номинацията си през 2016 година за специализация в Мюнхен. Това е един живописец със своя чувствителност и особена сетивност към нещата, които ни заобикалят, като усещане и за импресия и за съзерцание, което прави нещата в картините ѝ осезаеми.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36