В това издание на "Географията на сетивата" – традиционната рубрика на предаването "Семейно радио", Ви срещаме с пътешественичката Цвета Брестничка. По думите ѝ нещо, което я прави най-щастлива, е фактът, че е майка на четири деца. В професионален план тя е част от "Асоциация родители", като основната ѝ задача там е подобряването на отношенията и диалога между училищата и семействата. Пътешествието, на което поемаме с нейния разказ, тя прави със своя съпруг, а дестинацията е Югоизточна Азия.
Страстта на семейството към пътуванията се ражда много рано, още преди да се появят децата. Първо двамата обикалят България, а след това идва ред и на пътувания на автостоп из държавите от социалистическия блок. После си купуват и мотопед "Симсон", който, спомня си Цвета, натоварен с двамата си пътници, спалните чували, палатката и целия багаж, не само че не можел да вдигне повече от 40-50 километра в час, но почти и не се е виждал от товара си. А след падането на границите, те започват да пътуват и из останалите европейски държави с кемпер.
В центъра на разговора ѝ с Ирина Вълчанова обаче остава скорошното пътуване в Югоизточна Азия, което става и повод за написване на книгата "В къщата на Пау Ама" – заглавие, вдъхновено от стихотворение на Ръдиард Киплинг. Всъщност тук не става дума за едно-единствено пътешествие. В продължение на няколко години съпрузите прекарват по два месеца в различни държави в Югоизточна Азия и се опитват да водят живот, подобен на този, който водят местните хора. Най-привлекателни за тях са не организираните екскурзии и туристическите забележителности, а цялостното потапяне в атмосферата, контакта с местната култура и докосването до колкото се може по-недостъпни дестинации. Освен по-интересен, този тип пътуване се оказва и по-евтин.
В серията от пътувания те посещават Малайзия, Тайланд, Камбоджа, Виетнам, Филипините, Индонезия, Сингапур и Мианмар. В разговора ще чуете истории за екзотични места и животни, вулкани и коралови рифове, както и за различните обичаи и вярвания на местните хора, особено тези, свързани със смъртта и погребалните практики.Милена Ташкова е клиничен психолог, директор на "Психодраматична работилница " , психотерапевт, супервайзър и обучител по метода психодрама и главна част от проекта "Живот на килограм", който помага за превенцията на хранителните разстройства при тийнейджърите. "От 25 години работя като психотерапевт и през годините българите се научиха да търсят..
Александър Божинов (1878-1968) преживява двете световни войни, Народния съд и още много политически преобръщания и изпитания. В живота му историята често се оглежда като в огледало и се отразява с абсурдното си лице. За Божинов, за историята като гротеска, за хода на времето в шаржови и сатирични измерения говорим с проф. Ваня Добрева, проф...
Има много места в България, които те грабват от пръв поглед. Ако тръгнеш по старинната улица от Калинчевата и Даскаловата къща, минеш покрай дома на Славейкови – баща и син, Петко и Пенчо, прекосиш гърбатия мост и площада с часовниковата кула, поклониш се на вдълбаната в земята църква, то е пределно ясно къде си попаднал. Но нашият екип бе тук..
След 9 години на съдебни битки и протести бившият мюсюлмански храм Куршум джамия в Карлово вече е реставриран и става музей, който ще отвори врати съвсем скоро. Куршум джамия е паметник на културата от национално значение. При реставрацията са запазени елементи от 1485 година, когато е построена джамията. "Тази сграда е най-старата от Османския..
Гората е сложен организъм, който за жалост не е безгранично устойчив и вечен. Редица фактори – като изсичането на дървета и климатичните промени – влияят на горската екосистема. Преди Седмицата на гората (1-7 април ) в "Нашият ден" разговаряме с Нели Дончева от WWF България за поредицата кратки филми, посветени на опазването на българските гори...
С премиера ще посрещне публиката си тази вечер Драматичният театър "Сава Огнянов" в Русе. Пиесата е "Духът на поета" от Стефан Цанев, която се играе с голям..
Има ли театър на миналото и театър на бъдещето, или театърът е винаги жив, неповторим и все същият? В Световния ден на театъра в "Нашият ден" говорят..
Днес потребността от сценични изкуства е много голяма. Като живо изкуство, театърът влиза в директен контакт със своята аудитория и това е от изключително..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg