Дискът е записан с оркестър „Метрополитен“ на Монреал с диригент Яник Незе-Сеген и включва арии от оперите на Джузепе Верди – „Набуко“, „Атила“, „Ернани“, „Симон Боканегра“, „Луиза Милер“, „Сицилианска вечерня“ и „Дон Карлос“.
„Илдар Абдразаков затвърди статута си на най-славния Атила на днешния ден, заставайки сред знаменитите баси, изпълнявали ролята през последните петдесет години. Как някой би могъл да устои на онова тъмно, течно легато или на онова медено фразиране, което той използва еднакво ефективно, за да изрази съмненията, които измъчват краля и воина, и величието на неговата сила“ – пише в списание Diapason, от декември 2018 г.
Илдар Абдразаков оглавява списъка на всеки режисьор, когато става дума за продукции на Верди във водещите световни оперни театри.
„Когато има чувство на доверие, когато химията между оркестрината и сцената е правилна, първокласните резултати могат да се получат от нея“, отбелязва той. „И точно това изживявам с Яник. “
Дискографията му включва две DVD-та от Ню Йорк: „Лучия ди Ламермур“ (2009) с Анна Нетребко и „КнязИгор“ (2014), в които той изпълнява заглавната роля. Дуети, издадени през 2017 г., го събират с Роландо Вилазон, а двамата правят грандиозно световно турне, за да представят диска.
Илдар Абдразаков е роден в град Уфа, тогава столица на Башкирия на 26 септември 1976 г. Той вече е народен артист на република Татарстан и носител на много отличия в родината си. Семейството му е артистично – майка художник, брат му е оперен певец, баща му актьор, филмов и телевизионен режисьор. Участва като дете във филми на баща си. Абдразаков не проявява интерес към операта, докато по-големият му брат, не му показва DVD на „Атила“ на Верди. Той веднага се влюбил в музиката на композитора и на 14-годишна възраст започнал уроци по пеене с учителката на брат си. Две години по-късно се присъединява към нейния клас в Държавния институт на изкуствата в Уфа и продължава обучението си с нея, след като става солист на Башкирския театър за опера и балет. Дебютира в Мариинския театър в Санкт Петербург, когато е само на 22 години през 1998 г. в „Сватбата на Фигаро“.
Печели няколко големи конкурса в Русия – „Ирина Архипова“, „Глинка“, „Римски-Корсаков“ и „Елена Образцова“. През 2000 г. печели и конкурса „Мария Калас“ в Парма и привлича вниманието на специалистите и агентите. След конкурса в Парма през 2000 г. още на следващата година той дебютира в Миланската скала.
„Следвам в традиция, казва Илдар Абдразаков. В тези опери предизвикателството често се крие в емоционалната интензивност, в психологическото очертаване на характера. С Верди винаги е въпрос на чувства и душа, на конфликти и хора в конфронтация.“
В Лондон го чуват за първи път през 2009 г. в Реквием на Верди под палката на Антонио Папано, както и като Дон Базилио.
В края на юни 2019 г. Абдразаков изпя ролята на Рамфис в три концертни изпълнения на „Аида“ с Чикагския симфоничен оркестър под диригентството на Рикардо Мути, в които участваха Красимира Стоянова и Кирил Манолов. Той отново се присъедини към диригента през август на фестивала в Залцбург за изпълнение на „Реквием“ на Верди с Виенската филхармония. През септември беше в Ню Йорк, за да играе Банко във възстановяването на постановката на Адриан Ноубъл на „Макбет“ с Анна Нетребко като лейди Макбет.
По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..
Създадена в късния творчески период на италианския композитор Джакомо Пучини, операта "Лястовичката" все още трудно намира път към голямата сцена. Поръчана от Виена, първоначално като оперета, тази рядко поставяна творба интригува с яркия мелодичен талант на автора си и изобилието от модерни за времето танци. Постановката, която излъчваме тази..
Документалният филм "Пианофорте" е интимен портрет на пианистите, участващи в легендарния Международен конкурс "Шопен". Лентата е едновременно свидетелство за силата на забележителната музика и съзряването на младите изпълнители, които се ориентират в трудностите на съревнованието, интензивните репетиции, новите приятелства, многото драма и още..
Дългоочаквана и вълнуваща приятелска среща в една морска лятна вечер събира вечните архетипни герои, за да разкажат чрез музика, танц и много игра за сладко-горчивото в живота. За първата, но и за старата любов, за възходите, но и за паденията, за прошката, но и за обидата, за разделите и за събиранията, но най- вече за едно вечно и искрено..
"Notbad" ("Не е лошо", "Не е зле") е новият албум на изгряващата финландска фюжън група "Peela" , издаден на 8 март 2024 година. Това е техният трети пореден албум и съдържа четиринайсет авторски пиеси на шестчленния състав от музикантите Йоханес Гранрот (китара, вокали, композиции), Мая Манила (вокали и кийборди), Севери Сорйонен (барабани),..
"Идеите са водещото и най-вече – това човек да работи онова, което иска. Човек, когато намери подходящата работа и подходящата професия, която го кара да..
Денят на 20-и април винаги ще остане един от тези, които носим в сърцата си като специални и вълнуващи. На този ден думите "Аз съм на върха, на върха съм..
Днес (22 април) галерия "Леседра" открива изложба по повод своята 33-та годишнина . Изложбата представя произведения, създадени преди 25 години от едни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg