Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Стрийминг платформите със сериозен тласък в киното

БНР Новини
Снимка: ЕПА/БГНЕС

От днес до 7 юни филмови заглавия от кинофестивалите в Кан, Берлин, Сънданс, Торонто и Венеция могат да бъдат гледани в „We’re One: A Global Film Festival“. 

Десетдневният глобален виртуален фестивал е в YouTube, който показва всевъзможни филми – от пълнометражни и късометражни до документални и музикални. Този фестивал дава заявка, че киноиндустрията пробва нови правила, макар и временни.

Филмовите фестивали са принудени да се приспособят към новата ситуация и да намерят начин да просъществуват в нея. Без червени килими и грандиозни премиери. Фокусът е насочен към онлайн пространството. Вече е ясно, че фестивалът в Кан няма да се състои, но селекция все пак ще има. Тя се очаква на 6 юни. Единствено кинофестивалът във Венеция планира своето традиционно издание през септември.

Пандемията даде сериозен тласък най-вече на стрийминг платформите като Netflix, Amazon, HBO GO и Apple TV. Филмите, продуцирани от тях, ще имат възможност да участват не само в селекциите на световните филмови фестивали, но и да бъдат част от „Оскар“-ите през 2021 година, ако изобщо има такива. Изискването тези филми да имат премиера на широк екран ще отпадне. Поне на този етап.

Настъпилите промени в правилата не са толкова голяма изненада, смята киножурналистката Станислава Айви. Развитието на стрийминг платформите от години подсказват, че предстои нещо подобно. В момента на всички им се налага да преосмислят правилата си, които, макар и временни, могат в един момент да се окажат по-постоянни, допълва Айви.

Първите големи премиери се очакват края на юли, така че киното все пак трябва да се завърне, каза във „Време и половина“ киножурналистката. В предаването тя разказа и за новата си книга „Въображаема реалност“. 

Приключенският роман е вдъхновен от телевизията и разказва за един риалити формат, в който се включват участници от цял свят с идеята да спасят бъдещето на телевизията. Премиерата на романа ще бъде на 17 юни в Casa Libri. 

А какво е бъдещето на телевизията и световните кинофестивали и как се отразява пандемията на филмовото производство – чуйте в звуковия файл. В него Станислава Айви споделя и за късометражния филм на тема изолацията и виртуалната комуникация, който подготвя.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36