Естетика. Кинестетика

На 8 май през 1961 година на света се появява албумът Ezz-thetics, крайъгълен камък в джаз-историята. Пианистът, теоретик-и-преподавател Джордж Ръсел вече е създал своята Лидийска хроматична концепция, свързана с композирането, импровизацията и организацията на тоновете. Публикувана е през 1953 година.

Като илюстрация към Лидийската хроматична концепция можем да ползваме продукцията с недвусмислено заглавие Ezz-thetics на „Джордж Ръсел Секстет“. Пиеси от този лонг плей периодично се съдържат в програмата на Джаз клуб. Но за първи път звучи записът, който не е попаднал навремето в албума, поради ограничения обем в дългосвирещата плоча. Музикантите, участващи в звукозаписите са: Джордж Ръсел (GeorgeRussell), Дон Елис (DonEllis), Дейв Бейкър (DaveBaker), Ерик Долфи (EricDolphy), Стийв Суолоу (SteveSwallow), Джо Хънт (JoeHunt). Звезден състав, ако имаме предвид десетилетията, които идват след албума от 1961 година и наследството на тези личности, оставило дълбока диря в музикалната култура на нашия свят.
45 години след албума Ezz-theticsсе появи продукцията KineStetics. Титуляр тук е любимият в България пианист Скот Кинси (ScottKinsey), поканил цяла армия феноменални музиканти-съмишленици. Кои са те – може да разберете в „Джаз клуб“, а и да им се насладите. Не пропускайте.

Четвъртък, 21 февруари, от 23.00 часа

Още от Джаз клуб