Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Стивън Хокинг и Айнщайн - примери в модел за преодоляване на дискриминацията в училище


Дискриминацията в училище и как това явление да бъде преодоляно - по този проблем работят от Центъра за приобщаващо образование.

Организират открит урок в 22-ро СОУ "Георги С. Раковски" в София на тема "Превенция на дискриминацията в училище". Примерите са Стивън Хокинг и Алберт Айнщайн. Центърът разработва нов модел за преодоляване на дискриминацията в училище.

Трябва да се научим да живеем заедно като братя или да загинем заедно като глупаци - думи на Мартин Лутър Кинг.

Момчета и момичета от 7-ми клас научиха за живота на Алберт Айнщайн и Стивън Хокинг и влязоха в техните обувки. Със залепени с тиксо пръсти те трябваше да напишат текст, който е трудно четим. Така те разбраха какво е да имаш затруднения с четенето и бяха предизвикани да се справят въпреки физическото препятствие.  Тази игра е част от новия модел, който Център за приобщаващо образование разработи за преодоляване на дискриминацията в училище.

Димитър Лазаров, мениджър на проекта, обяснява повече за модела. В разговора участва и Кирил Кунчев, училищен психолог в Брегово, който прави в своето училище Асоциация за превенция на дискриминацията, след като се запознава с проекта.

Целия разговор можете да чуете в звуковия файл.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна