Eмисия новини
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Откриха "новородена" планета близо до Земята

Снимката е илюстративна
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Повечето планети, открити от астрономите, са "стари". Изследователи от САЩ са локализирали "новородена" гигантска планета в близост до Земята, съобщи Си Ен Ен.

Екзопланетата-гигант, наречена 2MASS 1155-7919 b, орбитира около млада звезда само на 330 светлинни години от Земята, което я прави най-близката по рода си.

Специалисти от Рочестърския технологичен институт са открили екзопланетата, която тежи приблизително десет пъти повече от газовия гигант Юпитер, в съзвездието Хамелеон с помощта на космическия телескоп "Гая" на Европейската космическа агенция (ЕКА).

Размерите ѝ навеждат учените на мисълта, че тя се е формирала сравнително скоро. Планетата 2MASS 1155-7919 b орбитира около звезда на 5 милиона години, която е хиляди пъти по-млада от Слънцето.

Изследователите са открили и нещо необичайно - планетата е отдалечена на огромно разстояние от звездата - около 600 пъти по-голямо от това между Земята и Слънцето.

Специалистите се надяват, че бъдещите наблюдения ще разкрият загадката как планетата се е озовала толкова далече от звездата. Това ще им помогне да научат повече за орбитите на масивни планети.

Само по себе си откритието помага на астрономите да изследват процеса на формиране на газови гиганти

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от