Има хора, за които работата от вкъщи звучи по-примамливо, отколкото всъщност е и това е една много деликатна тема, с която хората със свободни професии отдавна са се сблъскали.
“Един от практичните съвети е да групираме сходните задачи в отделни модули. Ако например отговаряме на мейли, е добре да им отговорим в един блок от един час, ако след това правим телефонни обаждания е добре да ги направим също в една такава група”, казва Петър Иванов, който работи в Германия, автор е на няколко книги по темата, освен това обучава и управлява виртуални екипи по целия свят.
Според него промяната на контекста, в който работим изисква време и концентрация.
Експертът е на мнение, че е много важно да бъдат установени и конкретни регулярни почивки:
“Когато работим от офиса, много често ще дойде колега и ще има нещо, с което ще се разсеем. Много често вкъщи, ако няма други дразнители, може да караме до откат, което намалява производителността”, съветва той.
Сегашната ситуация принуждава много служители да пренесат работното си място вкъщи и голяма част от хората тепърва ще се сблъскват с тези проблеми.
В контекста на най-масовия хоум офис в историята на света, чуйте още полезни съвети в звуковия файл.