Няма опасност от загуба на средствата , предвидени за строителството на автомагистрала „Струма“ в участъка на Кресненското дефиле. Ако допълнителните дейности, свързани с опазването на природата се забавят, България ще внесе искането за финансиране с новата апликационна форма в следващия програмен период. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, която провери строителните дейности на новия тунел „Железница“.
850 метра от тунела вече са прокопани, като едновременно се извършват и първична облицовка и анкериране. Изграждането на съоръжението ще завърши предсрочно, като прогнозите са за пролетта на идната година, каза Аврамова, която заедно с председателя на АПИ Георги Терзийски провери строителните работи на обекта:
„По уверение на изпълнителите тунелът може да бъде прокопан и с готова първична облицовка, пролетта на 2021 г.“, каза тя.
Няма проблем с разплащанията към фирмите изграждащи големите пътни проекти, увери шефът на АПИ Георги Терзийски, като отчете и социалния ефект от запазването на хиляди работни места:
„От началото на извънредното положение до момента агенцията е разплатила над 162 милиона“.
Няма да има промяна на трасето на автомагистрала „ Струма“ в Кресненското дефиле. Ако се забавят процедурите по допълнителните мерки за опазване на природата, апликационната форма с коригирания проект ще бъде пренасочена за следващия програмен период, а средствата, предвидени за участъка в дефилето ще се използват за други обекти, заяви министър Аврамова.
„Тази отсечка може да бъде изпълнена или с европейски средства от новия програмен период, или с държавни средства, това е сигурно, че тази отсечка ще бъде изпълнена“, каза тя.
Дотогава в Кресненското дефиле ще се изпълняват мерките по ограничаване въздействието на трафика върху защитената зона.