По думите му „нищо не може да замени присъственото обучение, но всички образователни системи ще търсят микса с дигиталното“.
„Днешните деца не просто трябва да бъдат дигитални ползватели, те ще живеят в ера в ефективно взаимодействие с машини, алгоритми, с изкуствен интелект. Фундаменталните промени в света около нас ще се отразят и върху образователната система. Днешните деца ще сменят професии в активния си последващ живот. Всички професии ще изискват по-интегрални умения“.
В предаването „Неделя 150“ министър Вълчев допълни:
„Около 1-2% от децата не са били ангажирани в образователния процес през извънредното положение… Основното предизвикателство в този период беше с тези, които просто не желаят да се обучават“.
През есента МОН има готовност за стартиране на обучение в електронна среда в зависимост от ситуацията.
„Културата на иновации се разширява. Има 600 иновативни училища. Нови учебни програми бяха въведени във всички класове. За първи път имаме адаптирани учебни програми за училищата в чужбина“.
Интервюто с Красимир Вълчев можете да чуете в звуковия файл.