Как минава денят на работещия в спешната помощ? Какво е 12 часа да си на дежурство на границата между живота и смъртта, без почивка, без спирка, без право на умора?
"Когато линейката пристигне навреме, тя прави чудеса. Защото хората виждат спасението, избавлението, не можете да си представите колко ни се радват – казва спешният медик Ива Кацарова, гост на рубриката "Главен герой".
Линейката е едно мултифункционално чудо. Функцията ѝ е да се занимава със спешни пациенти, но на практика не прави само това. Когато човек се обади на 112, той не може да прецени колко е спешно състоянието му.
В много случаи ние не извършваме спешни дейности, но нашата роля е и да успокоим хората, да им помогнем. Правим и това – говорим с пациента, който се нуждае от няколко добри думи. Това също е помощ!
Има и такива пациенти, въпреки че отдаваме приоритет на спешните случаи, ние извършваме и социална дейност.
Свикнали сме да работим с всякакви зарази, знайни и незнайни. И без условия на пандемия ние работим с маски и ръкавици.
Колкото до онези, които се страхуват от работа в условията на пандемията, Кацарова казва:
Ако се страхуваш да работиш, не трябва да го правиш. Трябва да преодолееш страха, да извършваш задълженията си смело и търпеливо, естествено след като вземеш всички мерки за защита.
Не бива да се люшкаме в крайности – от крайния ужас до подценяване на заплахата."