Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

София с внушителен „зелен“ бюджет от 884 млн. евро за 2020г.

Снимка: ADonsky / iStock

Общинският съвет на София прие поредния внушителен за България годишен бюджет на столицата. Тази година той достигна 884 млн. евро. Да споменем за сравнение само, че вторият по големина град в страната Пловдив е с бюджет от около 175 млн. евро. Това свидетелства, че София е не само най-големият, но и най-мощният в икономическо и финансово отношение град в България. В него живеят около 1,2 млн. души, а paбoтят пoвeчe oт 700 000, които създават около 40% oт БВП на cтpaнaтa.

Голяма част от средствата в бюджета са насочени към два стратегически приоритета, по които предстои да се работи в следващите 4 години – инвестиции в кварталите (улици, тротоари, детски градини, училища и градски транспорт) и подобряване на чистотата на въздуха. Специално внимание е отделено на дейностите по здравеопазване, култура, образование и сигурност. Модернизацията на градския транспорт и прилежащата му инфраструктура продължава да е приоритет на общината. Над 87 млн. евро са предвидените средства в бюджета на Столичната община за обновяването пътната инфраструктура и над 69 млн. евро за подобряване на градския транспорт. И това не е случайно, защото той се смята за един от най-големите замърсители на въздуха. На този фон 14-те млн. евро за озеленяване изглеждат доста скромни. Смята се обаче, че третият лъч на метрото в София, който трябва да бъде открит в близките месеци, също ще окаже положително влияние върху чистотата на въздуха, тъй като ще намали пътуванията с автомобили в града.

София, въпреки девиза си „Расте, но не старее“, е град със застаряващо население. Концентрацията на млади хора в столицата е една от най-значителните в България поради наличието на много учебни заведения и гладен за свежа работна ръка трудов пазар. Така или иначе демографски проблем съществува и властите в града не си затварят очите пред него и изглеждат решени да обърнат тенденцията и създадат по-добри условия за младите и техните семейства. Затова над 30 млн. евро от бюджета на Столична община за 2020 г. ще се инвестират в изграждане на детски градини, ясли, училища и техните ремонти. Със собствени средства на общината ще бъдат изградени 9 градини, 2 ясли, както и 6 училища. Има също проекти за изграждането на още 4 училища и 7 детски градини на стойност над 20 млн. евро.

„Имаме да решим две основни задачи. В капиталовата програма да защитим повече средства за инвестиции в кварталите – квартални улици, тротоари, паркинги, детски градини, училища. Да продължим подобряването на градския транспорт, да гарантираме инвестиции в екологията за подобряване на качеството на въздуха, възстановяване на паркове, градски градини, залесяване", каза кметът в четвърти мандат Йорданка Фандъкова.

София може да не е най-красивият град в Европа или в България, но със сигурност е предпочитан от българите, а вече и от немалко чужденци. И това е така не само по икономически причини, но и заради все още запазеното зелено богатство на града, разположен в подножието на прекрасната планина Витоша. Тази особеност, съчетана с качествата й на културен, административен и артистичен център на страната, я прави привлекателна за работа и живот.

Още от категорията

Българските региони не могат изкуствено да се развиват равномерно

В четири последователни текста Радио България фокусира вниманието върхуинвестиционните и икономическите проблеми и предимства пред българските планови райони. Движейки се по часовниковата стрелка от Северозападния, Северния централен,..

публикувано на 01.04.20 в 11:30
Опашка пред НОИ

COVID-19: Спешни мерки на правителството срещу безработицата

След два дни трудни на преговори между правителството, от една страна, и социалните партньори в лицето на синдикатите и работодателските организации, от друга, правителството прие пакет от мерки за компенсиране загубите на бизнеса от кризата с..

публикувано на 31.03.20 в 11:11

Международните товарни влакове продължават да пътуват, няма риск от пренасянето на зараза

Международните товарни превози по железен път продължават да се извършват, каза за БТА инж. Иван Личев, управител на „БДЖ – Товарни превози” ЕООД. При пресичането на границите няма риск от пренасяне на коронавируса, тъй като във влаковете не..

публикувано на 30.03.20 в 12:33