Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Нова насока за развитието на родното земеделие заради коронавируса

Снимка: архив

Българските зърнопроизводители се притесняват за пласирането на продукцията си, тъй като тя намира пазари предимно в чужбина. И ако епидемията от COVID-19 се разрасне, това може да попречи новите зърнени култури да достигнат до клиентите по света.

Осигуряването на пазари, качество и количество зърнени култури от тазгодишната реколта са основните приоритети на земеделските производители в условията на извънредно положение, коментира Цветан Берберов, председател на Тракийския съюз на зърнопроизводителите, пред БНР-Стара Загора. “Факт е, че ние сме основно експортно ориентирани като култури – говоря за пшеницата, ечемика, рапицата, слънчогледа. За жалост, нашият пазар не може да ги поеме”, добавя той.

Според зърнопроизводителя пролетната кампания по сеитбата на слънчогледа, царевицата и другите късни култури е започнала с добри темпове. Очаква се посевите от пшеница, ечемик и рапица да бъдат в отлично състояние заради падналите през март валежи. Но все пак най-големите притеснения в следващите месеци ще бъдат свързани с опазването на живота и здравето на хората, за да могат те да изпълняват трудовите си задачи.

“Притесняваме се, защото всеки е специалист в отделна операция и ако той излезе от строя, ще трябва да пренастройваме всяка една машина – заявява Цветан Берберов. – Като зърнопроизводители и граждани на това общество сме “за” правилата и за спазването на всички нормативи. Както навсякъде, и ние носим маски, дезинфекцираме периодично и смятаме, че социалната изолация в момента е най-добрият вариант. Но определено е много е трудно.”

Пред хората от бранша обаче се появява и нова възможност. Оказва се, че заседяването по домовете заради наложената социална изолация и карантина повишава консумацията на храни. “Задъхваме се с плодовете и зеленчуците”, казва по този повод зърнопроизводителят. Това би трябвало да даде нова насока на част от земеделските производители, а държавата да подпомогне родното производство, смята той.

Редактор: Диана Цанкова

Още от категорията

Протеинови бонбони изненадват небцето с три традиционни български вкуса

Два символ а, с които хора от цял свят свързват България, са розовото масло и киселото мляко . Техният аромат и вкус удивляват всеки турист, решил да посети страната ни. Легенди се носят за лековитите им качества, а нобеловият лауреат за медицина..

публикувано на 30.06.20 в 11:10

София зае престижно място в европейска бизнес класация

София е в топ-20 на най-перспективните за инвестиции, технологии, иновации и стартъпи градове в Европа. Българската столица е на 20 място от 76 локации, включени в класацията Tech Cities of the Future2020/21 . При оценката са отчетени..

публикувано на 29.06.20 в 14:46

Кои са перспективните сектори за иновации в България

Началният капитал е едно от първите предизвикателства, с които се сблъсква всеки предприемач, решил да реализира идеята си за нов продукт или бизнес. За да получи шанс за помощ от набиращите популярност акселераторски програми, той трябва да представи не..

публикувано на 26.06.20 в 10:16