Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Седем закуски за супер енергична утрин

Снимка: Pixabay

Хората казват, че закуската е най-важното ядене през деня, но от личен опит мога да ви споделя, че всички хранения са изключително важни. Въпреки това, закуската трябва да ни зареди с много енергия, която да ни помогне да сме пълноценни на работното място и да не огладнеем часове преди обедната почивка.

Винаги започвайте деня си с чаша вода 

Тялото ви се е дехидратирало през нощта и има нужда от нея. Можете да добавите парченце лимон за витаминен старт. Не подслаждайте със захар. Опитайте се да намалите консумацията на захар сутрин, защото тя дава енергия за няколко часа, но след това бързо ще се почувствате изморени изведнъж. Тук ще ви предложа няколко закуски, които ще повишат енергичността и свежестта ви. Също така ще подпомогнат имунната ви система и ще ви заредят със страхотно настроение. Всички съдържат протеини, белтъчини, въглехидрати, полезни мазнини и фибри.

Класически тост с авокадо и яйце 

Ако имате малко време преди да излезете за работа, изберете любимия си пълнозърнест хляб и запечете две филийки от него на тостера. В тиган, загрят с мазнина, сложете две яйца на очи. Не гответе яйцата на много висока температура. Дайте им време, за да получите желания пухкав резултат. Подправете със сол, черен пипер и други подправки по избор. Намачкайте половин авокадо с вилица на пастет. Когато филийките са готови, ги намажете с авокадовата паста. Поставете яйцата на очи върху филийките и се насладете на невероятния вкус, който ще ви даде енергия за цялата сутрин.

Бързо, лесно и вкусно

Изсипете около 5 супени лъжици овесени ядки в купичка, залейте с кисело мляко или заместител от растително естество. Разбъркайте и подсладете с био сладко от червени плодове. Добавете ядки и плод по избор. Фъстъченото масло също може да намери място в този енергизиращ фюжън. Гарнирайте с канела и кокосови стърготини. Това е една от най-засищащите закуски, въпреки че е невероятно лесна и бърза. Може да се приготви и от предната вечер.

За любителите на сладките изкушения

От предишната вечер изпечете цял сладък картоф за около 40 минути във фурна на 180 градуса. Сутринта го затоплете, разрежете на квадратчета и го залейте с малко мед. Поръсете с канела за още вкус. Отгоре разпределете равномерно една чаена лъжичка ядково масло (фъстъчено, бадемово). Можете да добавите шепа натрошени орехи или пекан ядки за разкош. Тази закуска със сигурност ще ви засити за часове напред и ще придаде сладост на вашата утрин.

За работливците

Ако сутрин нямате време да приготвяте закуска, може да го направите още от предната вечер. В купичка добавете 1/3 чаена чаша нарязани ягоди, ½ обелено и нарязано киви и ги намачкайте заедно. Сложете също 1 супена лъжица чия, 1 супена лъжица кленов сироп или мед, 1 чаена лъжица ванилов екстракт, ½ чаша овесени ядки, ½ чаша кисело мляко. Изстискайте малко лимон и разбъркайте. Ако желаете, добавете прясно или ядково мляко по избор и разбъркайте добре. Изсипете сместа в един или няколко стъклени съдове и оставете в хладилника през цялата нощ. На сутринта можете да добавите топинг пресни ягоди или малини. Воала!

Розова закуска за ценители на красивите гозби

Изсипете в блендера половин или цял нарязан банан, няколко листа спанак, миксирани замразени червени плодове (малини, боровинки, мечо грозде и др.), чаена лъжица ленено семе,  лъжица протеинова пудра по избор, мляко по избор (прясно или ядково) или вода. Миксирайте, докато се получи гладка консистенция. Консумирайте така или изсипете готовата смес в купичка. Поръсете с орехи, домашно-направена гранола, червени плодове и кокосови стърготини. Ако чията ви действа добре, можете да добавите и от нея. Закуската е богата на витамини и ще ви зареди с добро настроение. Ако искате смутито ви да е по-сладко, добавете канела или капка мед.

Зелено смути за свежи хора

Едно от най-лесните смутита, ще ви спести време и ще ви освежи. В блендера сложете няколко листа мини спанак, кейл, сок от ½ лимон, малко парче джинджифил, ябълка, банан, протеинова пудра по избор. Миксирайте заедно с малко количество овесени ядки, чия, мляко или вода.

Добър избор пък за следобедна закуска са оризовите крекери с фъстъчено или бадемово масло. Задължително избирайте оризови питчици от пълнозърнест ориз (с чия или морска сол, наистина са много вкусни). Спрете се на масло с чист състав, което да съдържа 100% ядки, без захар, допълнителни овкусители или консерванти. За още по-завладяващ вкус можете да поръсите с малко кокосови стърготини или канела. Нарежете половин банан и го наредете върху крекерите. Тази следобедна наслада ще ви зареди с енергия, като препоръчителната доза е 2 сладки „сандвича“.

Имайте предвид, че ако сега започвате да ядете здравословно, организмът ви ще се нуждае от време да свикне с новия начин на живот. Възможно е да изпитвате глад в определени моменти, но не посягайте към вафлите. Заменете ги с шепа фурми, които ще заситят желанието ви за нещо сладичко.

Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Костинброд въвежда вечерен час

Четири нови случая на заразени с коронавирус са били потвърдени в Костинброд, сочат данните на Районната здравна инспекция - София област. Областният управител Илиан Тодоров призовава гражданите на града да спазват мерките, предприети от правителството, и най-вече социалната изолация. Кметът на Костинброд Трайко Младенов  уточни пред Радио София,..

публикувано на 02.04.20 в 16:51

Музеят на Брезник с онлайн експозиции от Граово

Общинският исторически музей в Брезник е достъпен за посетители чрез виртуални обиколки на експозиции и исторически артефакти от Граово . Това се случва във фейсбук страницата на културната институция, както и в специално създадената "Магията на Граово". “С тази инициатива искаме да покажем красотата, историята и културата на Брезнишко. Регионът има..

публикувано на 02.04.20 в 16:42

Лиза Шопова: Книгата е най-подходящият начин Наум Шопов да бъде почетен

„Наум Шопов. Бележки от един живот“ е биографичната книга с изповеди, спомени и размисли, показващи богатата душевност и разноликата същност на един от най-успешните артисти в историята на българското кино и театър. Книгата с автор Георги Тошев излиза по повод 90-годишнината от рождението на актьора. Част от събитията, свързани с..

обновено на 02.04.20 в 16:38

Live сесии по дигитален маркетинг във време на ограничения

Десислава Черкезова и Анелия Мъглева  работят в областта на дигиталния маркетинг. В периода на извънредното положение всеки ден, от 14 до 15 часа, те предлагат безплатен онлайн курс за всеки, който се интересува. Вече втора седмица двете млади жени събират стотици пред екраните на телефоните и лаптопите, за да предадат своя опит опит и знания..

публикувано на 02.04.20 в 16:07

Засилени проверки на БАБХ в магазините за хранителни стоки

До края на обявеното в страната извънредно положение във връзка с пандемията от Covid-19, Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) продължава да извършва засилени проверки в обектите за производство и търговия с храни и заведения за обществено хранене, които приготвят и доставят храна до краен потребител.  Съблюдава се също изпълнението на..

публикувано на 02.04.20 в 15:17

Прекомерната работа в офиса крие риск за щитовидната жлеза

Може ли продължителната работа в офиса да е свързана с риск от недостатъчна активност на щитовидната жлеза? Отговорът е "да", сочат резултатите от изследване, публикувани в Journal of the Endocrine Society. Учени установили, че известната като хипотиреоидизъм недостатъчна активност на щитовидната жлеза е над 2 пъти по-често срещана сред възрастни хора,..

публикувано на 02.04.20 в 14:42

"КоронаКаст" - поглед от различен ъгъл на студенти по журналистика

Група студенти по журналистика от трети курс създадоха проекта "КоронаКаст" - подкаст в,който млади хора говорят на различни теми свързани, с коронавируса. Първото издание вече привлече вниманието на младите слушатели.  В инициативата са се включили 15 души, като всеки подготвя материалите си от вкъщи. Студентите вярват, че сега е времето да работим..

публикувано на 02.04.20 в 12:26