Хората на пътя имат усещането, че няма държава. Имитираме контрол, имитираме строеж на безопасна инфраструктура. Имитираме законодателство и обучение. Пет години говорим за промени в закона, за промени в санкциите. За да кажем нещо добро по отношение на безопасността на движение, е необходимо да се извършат много промени, но тези, от които те зависят, сякаш нямат и помисъл.
Имаме дефицити както в образованието по пътната безопасност, така и в обучението и изпитите на водачите на автомобили.
Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред Радио София.
Въпросът относно евентуалните ограничения на младите шофьори – какви коли да карат като мощност, е дискусионен, защото можеш да станеш убиец на пътя и с трабант, отбеляза още Милчев.
„По-важният въпрос е: Защо и докога ще загиваме толкова нелепо по пътищата?
Журналистите трябва да питат не експерти като мен, а тези – от институциите, от които зависи промяната. Главната отговорност се носи от Държавната агенция за пътна безопасност, създадена преди една година. Този орган доказа, че когато добър инструмент попадне в неподходящи хора, посоката е обратна на желаната. Затова министър-председателят трябва да направи такива промени, че тази агенция да заработи за българското общество“, подчерта бившият шеф на КАТ и настоящ член на УС на Института за пътна безопасност.
„Доставчикът на транспортната система създава правилата и условията на пътя и трябва да предприеме нещо, ако тези правила не се спазват. В момента за тези правила отговарят 11 институции! В момента ние не вярваме дори, че дрогираният водач, който на Великден уби Милен Цветков, ще получи правосъдието, което заслужава.“
В звуковия файл чуйте целия разговор на Константин Лавсов с Богдан Милчев.
На 27 март 2024 година стартира новаторска кампания за грамотност в помощ на дипломиращите се дванадесетокластници под надслов "Животът няма "аУтокорект". Платформата "Как се пише?" стартира новаторска кампания за грамотност в помощ на дипломиращите се дванадсетотокласници. Под надслов "Животът няма "аУтокорект" на 27 март, 50 дни преди..
Какви рискове крие интернет и как те могат да бъдат предотвратени? Как безопасно и отговорно да използваме последните иновации на технологичния прогрес, като изкуствен интелект, виртуални реалности, дронове и роботи? Това са само малка част от въпросите, които ще бъдат дискутирани в рамките на събитието CyberCLUB Community Day '24, посветено..
В началото на февруари Европейският парламент подкрепи предложението на Европейската комисия за създаването на по-устойчиви и издръжливи култури чрез прилагането на нови геномни техники (НГТ), които доскоро не бяха приети в ЕС, така че има доста сериозен напредък в тази посока. Те дават възможност за бързо разработване на култури с полезни..
Доцент д-р Анна Пампулова е хореограф, педагог, режисьор и човек на изкуството. Тя е допринесла много за развитието в тази сфера. Нейното гостуване в предаването "Добър вечер, София" за да ни представи пиршество на духа, на което предстои да се насладим съвсем скоро. Ето какво ни разказа: "Става въпрос за стойностен проект, в..
Тази вечер (28 март 2024 г.) проф. Кирил Топалов ще представи новата си книга „Живот по неизбежност“, в салона на столичното Народно читалище „Възраждане“. Романът е мемоарен, каза пред Радио София проф. Топалов. „Няма елемент на украсяване – всичко е буквално едно към едно. За съжаление, много от тези неща звучат и художествено, и иронично, и..
Або гостува в предаването "Радиокафе“, за да ни разкаже за научнопопулярния бестселър на проф. Брайън Кокс "Защо E = mc²?“, който в Зала 1 на НДК, ще представи научното шоу “Хоризонти“, с което обиколи света. Проф. Брайън Кокс е британски физик, направил науката достъпна и вълнуваща за милиони хора по целия свят. Той е професор по..
Утре вечерта (29.03.2024 г.) София ще се превърне в празненство на колоезденето . Велосипедистите ще се съберат в 19.00 часа при пилоните на НДК, за да покажат сила и единство, казват организаторите. Пред Радио София Иво Делин от сдружение „Велоеволюция“ обясни, че събитието е едно от най-вълнуващите за градската велосипедна общност. Той..