Инструментът "Who targets me" позволява да проследим кои политически партии ползват данните ни, за да ни подават определено съдържание в социалните мрежи, и да разберем дали може да станем мишени на профилирана политическа партийна кампания в социалните мрежи.
"Това е разширение за браузъра. То следи кои политически партии чрез политическа реклама подават определено съдържание на потребителите. Това е проблем, който се изостри рязко през последните години".
Това обясни пред БНР Радослав Стоянов, съпредседател на Управителния съвет на Българския хелзинкски комитет, който е част от мрежата Liberties – организацията, разработила това браузър разширение.
"От една страна политическите партии се научиха как да правят това. От друга страна прокремълската пропаганда всъщност показа, че може успешно да ползва Meta. Оказва се, че Meta – компанията, собственик на Фейсбук, има сериозни затруднения в това да разпознава прикритата политическа реклама. Наскоро една организация, която се занимава с дигитални разследвания, установи, че под 5% е успеваемостта на Meta да разпознае кога някой прикрито представя една политическа реклама чрез Фейсбук", подчерта той в интервю за предаването "Хоризонт до обед".
Стоянов напомни, че в социалните мрежи всички доброволно даваме свои данни. Възможността те да се използват за безкрайно много неща е проблемът, с който се сблъскваме, особено в контекста на политическата реклама, отбеляза той и посочи казано от Liberties, че това е една огромна тъмносива зона:
"Въпросът е, че ние допускаме това отвличане на демокрацията и на нашето съзнание по този начин".
Цялото интервю на Ирина Недева с Радослав Стоянов в предаването "Хоризонт до обед" чуйте в звуковия файл.
"Приветстваме повечето прозрачност, която Министерството на електронното управление и всички, замесени в процеса, се стремят да има. Тя е нужна. При важен процес като изборите, колкото повече прозрачност и колкото по-малко информационен вакуум има, толкова по-малко несигурност има ". Това коментира пред БНР Никола Тулечки от "Данни за..
На предстоящите избори машинен вот ще има . Това заяви пред БНР Цветелина Пенева, председател на Обществения съвет към ЦИК. Тя напомни, че вече приключи процедурата по удостоверяване на съответствието на машините. Това се прави, за да се гарантира максимална степен на прозрачност и че всичко, което се случва с машинното гласуване, е добре..
Липсата на въображение е характерна и за тази предизборна кампания. Формациите използват добре познати послания, опитват се да радикализират говоренето срещу останалите. Идеята им е да локализират образа на врага. По този начин се заобикаля въпросът защо избирателите трябва да гласуват, а се акцентира върху това защо другият не трябва да..
" Тези избори ще бъдат изненадващи, защото е много трудно да се предположи колко избиратели ще отидат да гласуват. Това прави прогнозните резултати доста несигурни. Каква ще е подредбата, с изключение на първия, не е ясно. Каквото ние направим на 9-и юни, това ще бъде резултатът . И това твърдение сега е по-вярно от всеки друг път. Това прави..
В предизборните програми има повече реализъм и по-малко амбиция , каза пред БНР финансистът проф. Даниела Бобева – икономически вицепремиер в правителството на Пламен Орешарски. "Големият проблем е, че никой не казва откъде ще дойдат тези пари за по-високите доходи, за по-социална, за по-демографска политика . Има огромен дефицит в това..
По време на местните избори през ноември м. г. избирателна секция във Варна, открита в здравно заведение, се е използвала неправомерно от хора, които не са пациенти или работещи там, заради възможността за дописване в списъците. Това съобщи за Радио Варна Стоил Цицелков, представител на Обединението за честни избори (ОЧИ). Преди местния вот..
" Тази поредица от записи, която вижда сега бял свят, ще се отрази негативно на ПП-ДБ, но не чак в такава степен . От една страна претръпнахме. От друга – няма кой знае какъв грандиозен скандал". Това коментира пред БНР доц. Иво Инджов – преподавател по журналистика, за изтеклите записи от вътрешнопартийни разговори на политици от ПП ...
Партиите харчат по-малко пари за медийна реклама за предстоящите избори в сравнение с предишни кампании, показват данни на Института за развитие на публичната среда. ИРПС традиционно следи по време на предизборна кампания 40 медии . В сравнение с кампанията 2 в 1 през ноември 2021 г. средствата, които формациите отделят за политическа..
Непрекъснато се правят опити да се внуши, че мачът е свирен и не е важно да се гласува, а не е така . Това каза пред БНР социологът от "Медиана" Кольо Колев, който коментира резултатите от последното проучване на общественото мнение, което агенцията публикува на 19-и май. "Медиана": ГЕРБ-СДС - 27,5%, "Възраждане" - 15,7%, ДПС - 14,2%, ПП-ДБ -..
Избори за членове на Европейски парламент от Република България през юни 2024 г.
Кой може да гласува за Народно събрание в изборите на 9 юни 2024 г.
Кои български граждани имат право да гласуват за членове на Европейския парламент на 9 юни 2024 г.
Гласуване по настоящ адрес в изборите на 9 юни 2024 г.
Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69
Тел: + 359 2 9708810
Факс: + 359 2 9733769
E-mail: office@cem.bg
www.cem.bg
Българско национално радио © 2020. Всички права са запазени.