Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Транспортният гигант "Мерск" предупреди за слабо глобално търсене на контейнерни превози

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Компанията АП "Мьолер-Мерск Групен" (AP Moller-Maersk), по-известна само като "Мерск" (Maersk) прогнозира забавяне на глобалното търсене на контейнерни превози тази година на фона на отслабването на потребителското доверие и претоварването на веригите на доставки.

Датският бизнес конгломерат за корабоплаване и логистика, който се счита за един от най-големите в света и важен барометър за световната търговия, заяви в сряда, че е натоварил със 7,4% по-малко контейнери на кораби през второто тримесечие в сравнение със същия период на 2021 г., което е накарало компанията да преразгледа перспективи за контейнерния си бизнес за цялата настояща година.

Сега "Мерск" очаква търсенето да бъде в долния край на прогнозирания диапазон, между -1% и +1% през 2022 г., тъй като нарастващата инфлация и цените на енергията влошават глобалната икономическа перспектива.

"Геополитическата несигурност и по-високата инфлация чрез по-високите цени на енергията продължиха да натежават върху потребителските настроения и очакванията за растеж“, се казва в изявление на компанията. "Като се има предвид това, през 2022 г. се очаква глобалното търсене на контейнери да бъде в долния край на прогнозирания диапазон от -1% до +1%", посочват от "Мерск".

Датският конгломерат предупреди, че забавянето е особено ясно изразено в Европа, където бизнес запасите се натрупват в пристанищата и в складовете, докато потребителското търсене намалява.

Войната на Русия в Украйна и Covid локдауните в Китай само влошиха тези проблеми с натрупванията, добави компанията.

"В Европа претоварването на веригата на доставки остава, тъй като търговците на дребно и производителите държат контейнери в пристанища и складове поради слабо крайно търсене. Блокирането на пристанища в Китай поради политиката на нулева толерантност към Covid-19, както и последиците от войната в Украйна също предизвикаха напрежение в ключови области на логистичната мрежа“, казаха от "Мерск".

Компанията посочи, че задръстванията в търговията са повишили глобалните цени на товарите, създавайки "изключителни пазарни условия" за логистичния бизнес и това я е накарало да повиши перспективите си за печалба за годината.

Индустрията за контейнерни превози като цяло се възползва от по-високите тарифи за навло, тъй като компаниите трябваше да плащат рекордни суми, за да транспортират стоките си на фона на множество сътресения на пазара. Преди дни корабоплавателната група Hapag-Lloyd AG повиши прогнозата си за печалба, след като каза, че средните тарифи за товари са се повишили с около 80% през първата половина на годината.

„Мерск“ каза, че макар тарифите за товари напоследък леко да са се понижили, те остават на исторически върхове, а продължаващите проблеми със задръстванията сочат продължаващи колебания в цените.

"Продължаващото задръстване и разместване на основите на търсенето и предлагането в логистичната индустрия увеличава несигурността около перспективите за цените на товарите", казаха от компанията.


По публикацията работи: Явор Римски
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна