Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дълго затваряне на срутения мост в Балтимор заплашва с хаос едно от най-големите пристанища в САЩ

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Срутването на пътническия мост в Балтимор, след като беше блъснат от контейнеровоз, заплашва с хаос едно от най-важните пристанища на Източното крайбрежие на САЩ, предупреждава агенция Блумбърг.

Губернаторът на Мериленд Уес Мур обяви извънредно положение.

Продължително затваряне на моста ще доведе до хаос за пътуващите точно преди Великденския празничен уикенд във вече задръстения коридор между Ню Йорк и Вашингтон, окръг Колумбия, отбелязва агенция Блумбърг.

Мостът позволява на търговски кораби да влизат в пристанището на Балтимор, едно от най-големите пристанища в САЩ както по отношение на обема, така и на стойността на товарите. Това е и най-голямото пристанище в САЩ за обработка на автомобили и лекотоварни камиони.

Най-малко 21 плавателни съда са във водите на запад от срутения мост, което повдига въпроса колко лесно ще могат да се измъкнат. Около половината от тях са влекачи, но има и поне три кораба за насипни товари, един кораб за превозни средства и малък танкер.

Пристанището в Балтимор е обработило 847 158 автомобила и леки камиони през 2023 г., най-много от всички пристанища в САЩ за 13-та поредна година, според уебсайт на щата Мериленд. Пристанището също така обработваше големи обеми вносна захар, гипс и кафе, както и въглища за износ.

То е основен дистрибуторски център, като пристанището е най-голямото в Мериленд, обработващо над 10 милиона тона товари годишно.

По време на инцидента е имало седем товарни кораба, акостирали на терминали нагоре по течението от моста. Това включва три кораба за насипни товари, един превозвач на превозни средства, един превозвач на асфалт/битум и два кораба за общи товари, според данни за проследяване на плавателни съдове, събрани от Блумбърг.

Корабът, който предизвика срутването на моста е Dali, който плава под флага на Сингапур. 32 000-тонният кораб е построен през 2015 г. Базиран в Лондон говорител на компанията Synergy Marine, която е мениджър и оператор на кораба, каза, че Dali е имал около 4900 контейнера на борда по време на инцидента. Той е бил нает за чартърен транспортен превоз от базирания в Копенхаген гигант за контейнерни превози A.P. Moller-Maersk A/S.

Dali е пристигнал от Китай, като е правил доставки до няколко пристанища по източното крайбрежие, преди да пристигне в Балтимор в неделя.

Корабът е превозвал контейнери от Източна Азия до източното крайбрежие на САЩ през Панамския канал. Той може да пренася еквивалента на около 9700 стоманена контейнера, което е около половината от размера на най-големите кораби в транспортната индустрия.

Той е пристигнал на морския терминал Seagirt в Балтимор на 24 март след доставка до пристанището на Ню Йорк/Ню Джърси и е разтоварил малко количество контейнери, преди да се опита да тръгне обратно към Азия рано сутринта във вторник.

Освен задръстванията за регионален трафик, които спирането ще причини, няколко известни компании имат дистрибуторски складове или други съоръжения в индустриален парк в северния край на моста. Те включват гиганти като Amazon.com Inc., FedEx Corp., Under Armour Inc., Home Depot Inc., BMW Group и Volkswagen Group of America, според Google.

Мостът също така служи като алтернативен маршрут за опасни товари като някои запалими течности и извънгабаритни превозни средства, на които е забранено да преминават през по-директния маршрут през тунела на пристанището на Балтимор.

Едно продължително спиране ще причини голямо задръстване както за пътуващите, така и за бизнеса - вероятно за месеци.


По публикацията работи: Явор Римски

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна