Eмисия новини
от 11.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

„Демократична България“ предлага план за пътната безопасност на София

Снимка: sofia.bg

Групата на „Демократична България“ в Столичния общински съвет предлага план за пътната безопасност на София.

Според общинските съветници на групата столицата е на едно от първите места по смъртност, причинена от катастрофи в европейски мащаб. Затова от „Демократична България“  настояват Консултативният съвет по пътна безопасност към общината да проведе открито заседание на 29 май и да обсъди предложения план за пътна безопасност, както и да направи отчет на свършеното от съвета от създаването му преди близо година и половина.

Предложенията на „Демократична България“  бяха представени на онлайн пресконференция по-рано днес.

Консултативният съвет по пътна безопасност към Столичната община не се е събирал през последната една година, въпреки че пътно-транспортните произшествия в столицата са се увеличили драстично, твърдят от „Демократична България“ и цитират данните на Националния статистически институт и СДВР, според които за три години смъртните случаи в резултат на катастрофи в София са се увеличили повече от два пъти – от 37 през 2017 г. до 75 през 2019 година, казва Иво Мирчев от „Да, България!“.

„Сетиха се да съберат този съвет, след като от „Демократична България“ изпратихме запитване за броя на обследваните опасни кръстовище в София и това се случи след трагедията с журналиста Милен Цветков. Вместо да получим отговор, от Столичната община се сетиха бързо, че трябва да съберат Консултативния съвет, за да могат да опитат да направят поредното прикриване на всъщност неумението на администрацията на общината да се справи с този огромен проблем“.

За справяне с проблема с пътната безопасност в столицата от „Демократична България“ са изготвили план с конкретни мерки, които ще бъдат базирани на проучване за опасните кръстовища в града, изследване на пътникопотока в градския транспорт и на автомобилния трафик.

Общинският съветник Симеон Ставрев обобщи:

„На нас ни трябва актуален анализ къде се движат хората; да направим нови линии на градския транспорт или да преправим някоя от линиите, така че да обслужват по-добре пътниците. Когато знаем откъде се движат хората с личните си автомобили, тогава ще знаем къде е най-натоварена инфраструктурата и, съответно, къде има нужда да направим алтернативни улици и булеварди“.

Друга предлагана мярка е въвеждане на видеоконтрол с камери през 500 метра. Заложено е и връщане на споделеното пътуване. 

На ниво Европейски съюз са разработени планове, които да насочват страните в подобряването на пътната безопасност, но в България те не се прилагат, казва експертът към транспортната комисия в Столичната община Виктор Чаушев:

„Стъпка, която трябва бързо да бъде направена, за да може да имаме законова сигурност при физическото прилагане на пътя на тези мерки“. 

И още от мерките, предлагани от „Демократична България“ - нужна е оптимизация на градския транспорт в София. Съществуват специални параметри, по които се пресмята колко наземни линии на градския транспорт са необходими за определен град, казва Виктор Чаушев.

Повече можете да чуете в звуковия файл.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от