Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Семинар във ФЖМК за влиянието на финансирането от хазартните игри върху журналистиката и обществото

| Интервю
Плакат на събитието

"Състоянието на медиите и разследващата журналистика - влияние на финансирането от хазартните игри върху журналистиката и обществото". Това е темата на семинар по проект "Поп-култура, поп-политика: дигиталният обрат" на Факултета по журналистика и масова комуникация в СУ "Св. Климент Охридски".

Организатори на форума са доц. Жана Попова - преподавател от ФЖМК и журналистът Владимир Митев от Румънска редакция на Радио България.

За ролята на разследващата журналистика и намесата в журналистическата работа в Румъния и България ще говорят журналистите Владимир Митев, Юлия Рошу и Разван Люцак. За ефектите от рекламата на хазартни игри ще говорят адвокат Силвия Петкова, която от години призовава за промяна по отношение на рекламите на хазартни игри в медиите.

"Не само е важно да се говори по тези теми, но е показателно, включително и през нашето събитие, кои медии обръщат внимание на този проблем", коментира пред БНР доц. Попова.

По думите ѝ хазартът е изключително сериозен социален проблем и когато журналистите са притиснати по не много директен начин, а през собствените мерки къде могат да настояват за журналистика по отношение на хазартните игри и хазартната зависимост, тогава разбираме, че има проблем:

"Няма как хазартните игри и средствата за диария да са най-важните теми в рекламите на българските телевизии. Това няма как да продължи. ... Хазартните игри са част от забавлението и никой не отрича, но въпросът е да има мяра в това къде е агресивната реклама, особено по отношение на младите хора в интернет".

Младите хора не могат сами да се предпазят, подчерта Жана Попова и уточни, че трябва да има саморегулация, не регулация:

"Фирмите за хазарт трябва да са отговорни към младите хора, защото иначе целият рекламен пазар страда. Младите хора казват, че си включват блокиращия софтуер на социалните мрежи и казват, че така не виждаме и другите реклами, но най-лошото е, че не виждаме и медиите".

Журналистите трябва да заявим, че "това е последният ден, в който на нас ще ни бъдат поставяни условия от рекламодателите на хазартни игри, каза доц. Жана Попова и изтъкна, че Агенцията по хазарта трябва да влезе в ролята си на регулатор, както и самите рекламодатели на хазартни игри да понесат своята отговорност, като се откажат от тази реклама на всяка цена:

"Трябва да има места в интернет, които хората да посещават, без да са нападани от тази реклама".

Интервюто на Георги Марков с Жана Попова и Владимир Митев в предаването "Нещо повече" можете да чуете от звуковия файл.

По публикацията работи: Наталия Кръстева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна