Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Предстои първият фестивал на открито „Изкуството на рекламата“

Пресечната точка между изкуство и реклама руши прегради в комуникацията

БНР Новини
Снимка: artofadvertising.net

Светът днес се движи стремглаво напред под печата на цифровите и информационни технологии, а комуникацията играе ключова роля в развитието и успеха на всяка дейност. Затова един нов български фестивал ще търси пресечната точка между реклама и изкуство по атрактивен и интерактивен начин.

Първият в България фестивал на открито „Изкуството на рекламата“ ще събере студенти от Факултета по журналистика и масови комуникации на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и от Националната художествена академия в Градската градина на София на 23 и 24 юни. Те ще работят по предварително зададени от компании теми и ще създават визуална комуникация пред погледа на минувачи и посетители на форума. Студентите ще работят в екипи, като целта е да комбинират знанията и умения си от различни сфери в общ работен процес. В България фирмите често се оплакват от липса на адекватна връзка между образованието и бизнеса, а фестивалът има за цел да бъде мост между бъдещите специалисти и компаниите.




Смятам, че фестивалът е добра пресечна точка, която ще ни даде насока как студентите могат да използват своя потенциал, казва гл. асистент Никола Вангелов, преподавател по реклама в Журналистическия факултет на Софийския университет и организатор на събитието. Студентите ще видят как се случват нещата на практика и ще работят с реални компании, които са както български, така и чуждестранни. В тези работни екипи се заражда нещо ново и интересно, както се случва в рекламните отдели. Всеки един вид комуникация трябва да е насочен правилно, за да работи. Една реклама, която работи на американския пазар, може да не е успешна на българския поради различни фактори като интеркултурните различия например. Потребителите налагат каква да бъде рекламата, а рекламистите трябва да подготвят успешна маркетингова комуникация. Рекламата е вид комуникация, която навсякъде по света се съобразява с потребителя. В сферата на рекламата България не изостава по никакъв начин от световните лидери. Тук работят и много световни компании, чиито опит е пренесен отдавна по отношение на всяка една част от комуникацията, а в случая – рекламата.

Според Никола Вангелов рекламата може да бъде изкуство, както и обратното, а допирната точка между двете руши бариери – в комуникацията, в общата работа на хора от различни професионални сфери, между рекламодатели и потребители.

„Изкуството на рекламата“ е част от културния календар на Столична община и е под патронажа на кмета на София Йорданка Фандъкова. Най-добрите творби ще бъдат отличени, а фестивалът е отворен за всеки – предвидена е интересна съпътстваща програма, която ще бъде атрактивна дори и за децата.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

“Златен Кукерикон” за творци в областта на хумора и сатирата

На церемония Сатиричният театър “Алеко Константинов” ще връчи тази вечер наградите “Златен Кукерикон” за принос в развитието на изкуството на комедията и сатирата. С отличията в категориите “Млада надежда”, “Мъжка роля”, “Женска роля”, “Режисура”,..

публикувано на 07.04.24 в 06:00

Клас по рисуване с Кирил Манасиев организират в Чикаго

На 6 април, от 19:30 до 21:30 часа местно време, Културният център  „Българика“ в Чикаго ще домакинства клас по рисуване с българския художник Кирил Манасиев, съобщиха от центъра. По този повод във фейсбук страницата си те споделиха избрани картини на..

публикувано на 06.04.24 в 08:37

Ученици и преподаватели преведоха на италиански поезия на Петя Дубарова

Книга със стихове на Петя Дубарова излезе на италиански език в превод на деца и преподаватели от български училища в Италия. В превода участваха училищата "Асен и Илия Пейкови" в Рим и Флоренция, "Пейо Яворов" в Милано, "Родолюбие" в Неапол, "Капитан Петко..

публикувано на 04.04.24 в 11:57