От 14 януари влязоха в сила новите правила за продажба на имитиращи млечни продукти в България. Те трябва да се продават на отделни щандове, забранява се употребата на думата „млечни” в наименованието им, а на етикетите с достатъчно големи букви трябва да е изписано, че е имитиращ продукт и с какво точно е заменена естествената млечна съставка. Производителите имаха 6 месечен гратисен период, за да приведат производството си в унисон с наредбата.
В мандрата работим около 14 човека, заедно с мен и съпругата ми. Считам, че колкото мандрата ни е по-малка, толкова е по-добре, за да се произвеждат истински неща. А всъщност пазарът е този, който ни ограничава. Моят съвет е да се купува българското, без значение на коя мандра е, въпреки че вкусът на младите хора се промени много. Въпросът е не само да се поддържа нашата икономика, но също традициите и вкусовете. В България се произвеждат достатъчно вкусни неща.
Мандрата на Владимир Персенски работи от 2002 година, като произвежда основно кашкавал, масло, извара, 4 вида кисели млека и айрян. Млякото отначало изкупувахме от собствениците на крави в селото, но много намаля и затова купуваме от фермите в Хасково, Пловдив и Минерални бани. Продукцията ни се продава във Варна, София, Пловдив, Габрово и Плевен, обяснява производителят. Що се отнася до плановете за разширяване на мандрата и разнообразяване на продукцията, Владимир Персенски казва:
Проблемът е основно в пазара. Всеки иска да разширява, но като произведеш нещо и не го продадеш и да искаш, не можеш да увеличаваш производството си. Въпреки всичко аз съм оптимист и вярвам в бъдещето. Доходите на населението макар и леко се покачват и това се усеща при нас. Преди 2-3 години беше доста трудно, а сега има някаква раздвижване на пазара. А българите започнаха да си купуват български неща.
„Истински родопски вкус” е слоганът, под което предлага продукцията си Владимир Персенски. Каква е тайната на местния вкус? – производителят отговаря със смях:
Тя, тайната, е една и всички я знаят. Без значение дали произвеждаш мляко или кашкавал, трябва да го правиш с любов. Друга тайна няма. Аз правя киселото мляко, жена ми прави кашкавала. Не се ли влага достатъчно старание, любов, хигиена, нищо не става. Ние произвеждаме от 17 години и винаги сме го правили по един и същи начин. Производството е като малкото дете, трябва да му обръщаш много внимание. Не го ли направиш с любов, не е качествен продуктът. Изисква се и много старание – да произвеждаме по-качествени неща и да си правим сметка, че се консумират от хиляди хора. Имам един съвет: българите ако видят, че едно мляко се е вкиснало, че опаковката е с подута капачка, да се радват – това означава, че е жив продукт. Има кисели млека, които оставени на температура 35-38 градуса през лятото, нито се вкисват, нито се развалят. Навремето млякото на нашите баби и дядовци се е вкисвало, така че това е истинският вкус, който трябва да се цени. А също така е важно това да се напомни на младите, защото те не го знаят.
В понеделник облачността ще остане предимно значителна и на места в западната половина от страната ще превалява. До вечерта валежите ще спират. Почти без валежи и с повече слънчеви часове ще бъде на изток. Максималните температури ще бъдат между 22° и..
Под мотото “Помним! Приемаме! Подкрепяме!” ще премине днешният Международен ден за съпричастност към засегнатите от ХИВ/СПИН. По този повод в 28-те областни града ще се проведат вечерни бдения, тъй като запалената свещ символизира вярата, че заедно..
Служебният образователен министър Галин Цоков е уверил, че заложените 39 млн. лв. в бюджета за висшето образование ще бъдат преведени утре на университетите, съобщи пред БНР президентът на КНСБ Пламен Димитров. Така заплатите на асистентите ще..
Близо 10 на сто от 11-годишните у нас поне два пъти в живота си са били… пияни, 18% от момчетата и 13% от момичетата са пушили тютюневи цигари, а цели..
"Емиграция – доброволното или насилствено напускане за дълъг период от време на страната на обитаване и заселване в друга страна, причинено от някаква..
От 2007 г., когато България влиза в ЕС реалните доходи в страната са нараснали над 3 пъти. Покупателната способност е увеличена с 20%. През 2006 г...