Тези дни агенция БГНЕС съобщи, като се позовава на данни от Пътна полиция и вносители на автомобили, че настъпва промяна в нагласите на българина по отношение на закупуването на нов автомобил.
Това все още се случва със слаби темпове и от гледна точка на съотношение между нови и стари автомобили на глава от населението България е една от последните държави в Европа. Миналата година са регистрирани 43 368 нови и 226 657 употребявани автомобила, а 41% от автомобилния парк в страната е на възраст над 20 години.
В момента обаче компаниите вносители предлагат доста по-гъвкави варианти за закупуването на нов автомобил. Лихвите са ниски и нова кола може да бъде взета на лизинг с първоначална вноска от само 10%. През последните години расте използването на така наречения оперативен лизинг, при който автомобилът се взема под наем в дългосрочен план срещу плащане на месечни равни вноски без първоначална вноска. Това фактически е услуга, а не лизинг, в чийто край клиентът не придобива собственост върху автомобила. В повечето случаи потребителите на тази услуга не придобиват собственост, защото се възползват от възможността за замяна на автомобила. Миналата година, от всичките продажби на нови коли, около 30% са станали точно по тази схема.
Вносителите са категорични обаче, че бъдещето е в електрическите автомобили. При новите модели има автономия до 340 км, която в градски условия едва ли може да бъде надхвърлена за един ден. Обмисля се и вариант, при който лизингът да включва и право на 20 дни ползване на оборотен автомобил, който не е електрически, за да може клиентът да предприема пътувания до места, където няма зарядни станции и възможност да зареждане автомобила.
Вносителите очакват обаче и държавата да направи някои стъпки за стимулиране купуването на нови и екологични автомобили. Основно имат предвид предоставяне на данъчни стимули и форми на съфинансиране, каквито се практикуват дори в съседни държави. В Румъния, например, се въвеждат ековинетки, а за да стимулира предаването на кола за скрап, защото тя замърсява, държавата дава на собственика около 1800 евро субсидия. В България подобни стимули няма, но вносителите са убедени, че трябва да се работи в тази посока.
Редактор: Стоимен Павлов
Продължаването на стратегическото сътрудничество между България и САЩ в енергетиката беше във фокуса на разговор между служебния министър на енергетиката Владимир Малинов и помощник-държавния секретар по въпросите на енергийните ресурси на САЩ..
Служебният вицепремиер и финансов министър Людмила Петкова, зам.-председателят на Еврокомисията Валдис Домбровскис и еврокомисарят по икономика Паоло Джентилони подписаха в Люксембург Споразумение за партньорство между Еврокомисията и България за..
"Тойота" финансира изследвания в българския Институт за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии – INSAIT, който е към Софийския университет. Целта на проекта е създаването на нов вид изкуствен интелект, внедрен в робот, включващ..
Двеста милиона лева нов дълг се очаква да бъде набран на 13 май т.г., става ясно от страницата на Българската народна банка. На тази дата е обявен..
Международната рейтингова агенция “Фич Рейтингс” потвърди дългосрочния кредитен рейтинг на България в чуждестранна и местна валута BBB с положителна..