Тези дни агенция БГНЕС съобщи, като се позовава на данни от Пътна полиция и вносители на автомобили, че настъпва промяна в нагласите на българина по отношение на закупуването на нов автомобил.
Това все още се случва със слаби темпове и от гледна точка на съотношение между нови и стари автомобили на глава от населението България е една от последните държави в Европа. Миналата година са регистрирани 43 368 нови и 226 657 употребявани автомобила, а 41% от автомобилния парк в страната е на възраст над 20 години.
В момента обаче компаниите вносители предлагат доста по-гъвкави варианти за закупуването на нов автомобил. Лихвите са ниски и нова кола може да бъде взета на лизинг с първоначална вноска от само 10%. През последните години расте използването на така наречения оперативен лизинг, при който автомобилът се взема под наем в дългосрочен план срещу плащане на месечни равни вноски без първоначална вноска. Това фактически е услуга, а не лизинг, в чийто край клиентът не придобива собственост върху автомобила. В повечето случаи потребителите на тази услуга не придобиват собственост, защото се възползват от възможността за замяна на автомобила. Миналата година, от всичките продажби на нови коли, около 30% са станали точно по тази схема.
Вносителите са категорични обаче, че бъдещето е в електрическите автомобили. При новите модели има автономия до 340 км, която в градски условия едва ли може да бъде надхвърлена за един ден. Обмисля се и вариант, при който лизингът да включва и право на 20 дни ползване на оборотен автомобил, който не е електрически, за да може клиентът да предприема пътувания до места, където няма зарядни станции и възможност да зареждане автомобила.
Вносителите очакват обаче и държавата да направи някои стъпки за стимулиране купуването на нови и екологични автомобили. Основно имат предвид предоставяне на данъчни стимули и форми на съфинансиране, каквито се практикуват дори в съседни държави. В Румъния, например, се въвеждат ековинетки, а за да стимулира предаването на кола за скрап, защото тя замърсява, държавата дава на собственика около 1800 евро субсидия. В България подобни стимули няма, но вносителите са убедени, че трябва да се работи в тази посока.
Редактор: Стоимен Павлов
На годишна основа строителният сектор в България е нараснал с 3,7% през март, а през февруари обемът му се увеличи с 4,2%. Страната ни се нарежда на трето място сред страните от ЕС с най-голям годишен ръст на строителството през март 2024 г.,..
От първата половина на май до 12 юли 2024 г. в шест хотела от веригата HULIC в Япония, в партньорство с Посолството на България в Токио се организира Фестивал на българската кухня, съобщават във Фейсбук от дипломатическата ни мисия в Страната на..
С церемония в Благоевград беше изпратен нов български военен контингент на мисия в Косово. Над 100 български военни попълват Силите на оперативния резерв в стабилизиращите сили на НАТО в Косово (KFOR). Така България вече има в Косово около 300..
В навечерието на празника на буквите, просветата и културата програма „Христо Ботев“ и програмата за чужбина на БНР - „Радио България“ - излизат с ново..
България – слово, памет, емоция и дом. Дори и на стотици километри от родината, тя винаги е импулс в сърцето, който посреща и изпраща деня. На 22 май..
В четвъртък , 23 май, минималните температури в страната ще са между 11 и 14°, в София 12°. През деня над Западна и Централна България ще има..