Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Международните товарни влакове продължават да пътуват, няма риск от пренасянето на зараза

Снимка: кадър YouTube

Международните товарни превози по железен път продължават да се извършват, каза за БТА инж. Иван Личев, управител на „БДЖ – Товарни превози” ЕООД. При пресичането на границите няма риск от пренасяне на коронавируса, тъй като във влаковете не пътува персонал и не се налага карантина.

През страната ни на път за ГКПП „Кулата” пътуват тирове от седем държави, чиято крайна цел е Южна Италия. От седмици трафикът, по думите на инж. Иван Личев, е „стресиран” заради мащабите, с които се разпространява заразата в Северна Италия. Това е и причината т.нар. зелени коридори да не дават желания резултат, въпреки поетия от европейските лидери ангажимент да гарантират гладкото управление на границите и функционирането на Общия пазар, коментираха от Съюза на българските транспортни работници.

Междувременно десетки затворени фабрики принудиха много български шофьори да се пренасочат, но това не помогна стоките – често от първа необходимост, да бъдат транспортирани до своите клиенти.

На граничните пунктове локомотивите и вагоните задължително се дезинфекцират, каза още инж. Иван Личев. Извършват се превози за внос и износ, преминават и международни транзитни товарни влакове. Удължава се времето за приемане и предаване на железниците на граничните гари, тъй като се забавя обработката на документите.

БДЖ има готовност да осъществява превоз на стоки с контейнерни композиции, които да се обработват на интермодалните терминали в Драгоман и Пловдив, за да се облекчи усложнената обстановка с преминаването на ТИР камионите през границите. В напреднала фаза вече се намират договорните отношения с един от големите интерконтинентални оператори за контейнерни превози на стоки. Инж. Иван Личев добави, че ролята на товарните жп превози ще нараства в целия ЕС по повод на директивите за транспорта и на “Зелен пакет 2030”.

За да поеме незабавно или скоро съществена част от товарния трафик, жп транспортът ни се нуждае от институционално потвърдена средно- и дългосрочна перспектива, която да бъде отразена в регулациите на отрасъл транспорт и в референтните документи, отнасящи е до железопътния транспорт, коментира още управителят на „БДЖ – Товарни превози”. В момента на интермодалния терминал в Пловдив, отдаден на концесия на товарната жп компания „ПИМК рейл”, се товарят ремаркета на тирове върху платформи на железницата, за да се избегне струпването на още камиони по границата с Турция. Това е единствената алтернатива за бързо осъществяване на търговията между двете страни.

„ПИМК рейл” има общ влак с няколко вагона с „БДЖ – Товарни превози”, който всекидневно извършва по два курса до Турция, съобщиха от транспортното министерство. По този начин между 60 и 80 пренатоварени ремаркетата се транспортират чрез специални платформи. От министерството преговарят с жп превозвачите за купуването на още вагони, с които до южната ни съседка и обратно всеки ден ще могат да се превозват ремаркетата на над сто тира.

Основен приоритет за БДЖ е грижата за здравето на служителите, а след това идва изпълнението на графика за превоз на товари, коментира още инж. Иван Личев. „В условията на вътрешни и международни ограничения, карантина и изолация железопътният транспорт остава единствената сигурна среда, по която продължават да се извършват почти безпрепятствено превози и доставки на жизненоважни стоки за поддържането на икономиката и на живота – горива, суровини и материали”, твърди експертът.

Поради спецификата на дейността, служителите на БДЖ и особено експлоатационният персонал са „значително по-малко изложени” на рискове от заразяване в сравнение с хората от други основни отрасли. Това според инж. Иван Личев дава възможност на компанията да продължи превозването на товари без съществени отклонения в графиците и обемите.

Редактор: Диана Цанкова

Снимка: БТА


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

В България се полагат най-малко допълнителни часове труд в ЕС

Според официалната статистика България е страната в ЕС, в която се полагат най-малко допълнителни часове труд. Това показват данни на Евростат, публикувани по повод Международния ден на труда. У нас делът на служителите, полагали допълнителен труд на..

публикувано на 01.05.24 в 16:25

Преходът на АЕЦ "Козлодуй" от руско на американско гориво започва през май

Преходът от руското ядрено гориво на "ТВЕЛ" към американското на "Уестингхаус" ще започне през май със зареждане на 43 касети в активната зона на реактора на пети блок на АЕЦ "Козлодуй". Процесът на замяна на касетите ще продължи 4 години. Това..

публикувано на 30.04.24 в 16:38

200 млн. лв. нов дълг вероятно ще бъде набран в средата на май

Двеста милиона лева нов дълг се очаква да бъде набран на 13 май т.г., става ясно от страницата на Българската народна банка. На тази дата е обявен аукцион за шестмесечни съкровищни облигации с годишен лихвен процент от 3,25%. Това е втората емисия..

публикувано на 27.04.24 в 15:33