Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Лъч надежда за железопътния ни транспорт

Снимка: BDG

За първи път от години насам в България се правят по-сериозни стъпки към подновяване на т.нар. тягов подвижен състав на Българските държавни железници (БДЖ). По силата на подписан на 21 май 2020 г. договор между мениджърските екипи на БДЖ и консорциума „Сименс Трон”, до една година у нас ще пристигнат 10 нови локомотива на ток.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който присъства на подписването на договора, изрази увереност, че БДЖ - „Пътнически превози“ има възможността да се превърне в „добре функционираща компания от европейски тип с обновен подвижен състав, ориентирана към предоставяне на качествена услуга за пътниците“. Министърът припомни, че железниците са структуроопределяща част от транспортния сектор и заяви, че модернизирането на ЖП-услугите ще продължи, въпреки предизвикателствата.

С подписването на този договор БДЖ ще си осигури доставка на нови локомотиви за първи път след 1986-1987 г. – изтъкна Росен Желязков. - Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите „Сименс”.

Договорът за новите локомотиви е на стойност малко над 55 млн. лв. без ДДС, като предложената цена за изпълнение на поръчката е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата от 57.5 млн. лв. без ДДС. Цената включва стойността на локомотивите, техническата  поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години, а също – транспортирането им, застраховката и въвеждането в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е 36 месеца. В цената влиза и провеждането на обучение на персонала на БДЖ по осигуряване на дългосрочната поддръжка на машините.

Доставката на първия локомотив ще бъде осъществена до края на месец февруари 2021 г., като всичките десет локомотива ще бъдат в депата на националния железопътен превозвач до края на месец май 2021 г.

Локомотивите от модела „Smartron“ са сред най-модерните разработки в сферата на железопътния транспорт. Отличават се с елегантен дизайн и с технически характеристики, отговарящи на нуждите и на товарните превози. Една машина тежи 83 тона и се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване, при максимална скорост от 160 км/ч и мощност от 5.6 MW. Моделът е представен за първи път на международното изложение Innotrans Berlin 2018. 

Снимка: БДЖ



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

В Европарламента се боят от руска намеса в българските избори на 9 юни

Евродепутати се опасяват от руска намеса в предстоящите избори на 9 юни. Това е записано в проекторезолюция на Европейската народна партия за руската намеса в предстоящите евроизбори и влиянието им върху ЕС. Резолюцията ще се гласувана в пленарна..

публикувано на 24.04.24 в 11:41
Снимка: Посолство на България в Турция

"Голата истина за група Жигули" в Одрин на Дните на европейското кино

В рамките на Дните на европейското кино 2024 г. на 10 май 2024 г. от 18.00 часа в кино Cinegold в Margi AVM в Одрин ще бъде прожектиран филмът "Голата истина за група Жигули" с режисьор Виктор Божинов. Това съобщават от Генералното ни..

публикувано на 24.04.24 в 08:05

50 години от българското изобретение на лазер с пари на меден бромид

Институтът по физика на твърдото тяло към БАН днес тържествено ще отбележи 50 години от изобретяването на лазер с пари на меден бромид. Този лазер е българско изобретение, пуснато в действие за първи път от акад. Никола Съботинов през 1974 г...

публикувано на 24.04.24 в 07:30