Якоб Бро е датски китарист, когото имахме удоволствието да покажем на поредния „Джаzz+ фестивал” в 2012. В 2021, с ново трио и също толкова мечтателна музика, той отново привлича вниманието. Премиерно излъчване от албума - в "Слънчев джаз+" по Радио София в петък, 19 март от 23 ч.
На мястото на барабаниста Йон Кристенсен, когото слушаме с Кийт Джарет, Ян Гарбарек и Паоло Фрезу, сега е Хорхе Роси. Тромпетистът Арве Хенриксен ни е познат заедно с Терйе Исунгсет, като ваятел на ледени звуци.
Музикантите се събират за пръв път на записите на албума „Ума Елмо” с музиката на Бро. Това са имената на дъщеря му и сина му, но посвещенията продължават още с втората пиеса. „На Станко” е в чест на полския тромпетист Томаш Станко, с когото Бро свири в началото на кариерата си с ЕСМ. В нея е единственото интро с барабани.
„Музика за черни гълъби” е за Лий Кониц, с когото Бро концертира дълго време. Тя продължава лиричното начало с „Пресъздаване на една мечта” и затвърждава характерната конструкция на повечето парчета. А именно, подемане на темата от тромпета, неуловим съпорт от китарата и субтилно поддържане на темпото от ударните. В „Household" тромпетистът на моменти сменя мундщука си със саксофонен и звучността става като на бас кларинет.
Дуетите тромпет - китара са фини, с неповторимата красота на снежинките. За някои, атмосферите са приглушени като отиващо си зимно слънце, лично за мен е обратното, усещам ги като изплуване от мрака. Ефектите на китарата варират от елегантни реверби до раздиращи дисторжъни само в рамките на една минута.
Tова далеч не значи, че контрастът е сред доминиращите изразни средства на албума. "Ума Елмо" не доскучава с бавното си темпо, кинематографичността му напомня най-характерното, заради което се харесва скандинавското кино. Вторите планове, недоизказаността и внушенията на един особен, но далеч не абстрактен хуманизъм. Всичко това струи от музиката, с която Бро щедро раздава надежди, които зависят и от нас за сбъдването си.
Фестивалът SoFest радва столичните меломани и техните гости със симбиоза от изкуства на високо ниво вече седма година, а този път – в цели три издания. Организаторите се движат през сезоните мощно, уверено и обмислено, като се въздържат от експанзивно взети решения и залагат на градска култура и музика, които следват европейските стандарти. Проявите..
Емблематичната група D2 ще отбележи 25 години на сцената с концерт в зала 1 на НДК. Събитието ще се състои на 10 май 2024 г. Бандата ще изпълни на живо песните, създали и наложили музикалните правила за няколко поколения, както и съвсем нови песни, които подготвя в момента. Група D2 е създадена в края на 1998 г. от Димитър Кърнев. Вторият..
На Велики четвъртък, 2 май, Софийската филхармония ще посрещне добре познати на състава и публиката музиканти - диригента Мартин Пантелеев и пианиста от Германия Бернд Глемзер, лауреат на клавирните конкурси „Рубинщайн", „Чайковски", „Бузони", ARD и др. Изявата в зала "България" комбинира две творби, които имат различен статус - любимия на мнозина..
55 души на сцената е ангажирал композиторът Йордан Владев, за да представи авторския си концерт, озаглавен "Musicca Per Dramma", в Централния военен клуб (ЦВК) в София. Събитието е насрочено за 28 април, навръх Цветница. "Това е проект, който е базиран върху музика за театър, за кино, която съм писал през последните над 20 години...
На 25 април от 19.00 ч. в Първо студио на БНР Оркестърът за народна музика с диригент Димитър Христов ще представи деветото издание на "Ритъмът на Балканите". В концерта публиката ще има възможността да чуе впечатляващи изпълнения на традиционна балканска музика от невероятните Неда Николич от Сърбия (фрула), Байса Арифовска от..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през изминалата и тази седмица, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и..
35 години след премиерата си, след близо 14 000 спектакъла и баснословни приходи, миналата година – на 16-и април, най-дълго играният на Бродуей мюзикъл – “Фантомът на операта“ на Андрю Лойд Уебър, слезе от афиша на нюйоркския Majestic Theatre заради постпандемичната криза. Знаменитият продуцент Камерън Макинтош обеща, че някой ден “Фантомът“ ще се..