Не, няма грешка - не песните за Пеле, каквито също не липсват. Всъщност футболът и самбата с всичките ѝ производни, прекрасно се допълват още от 1919, когато Пишингиня пише вдъхновеното от победата на Бразилия над Уругвай с 1:0 в мач за Латиноамериканската купа. А през 1972, след решаващия му гол над Португалия, Фио "Маравия" е увековечен в едноименния хит на Жоржи Бен Жор.
Първите успехи на Пеле като композитор, китарист и певец са в дует с дивата Елис Режина от края на 60-те, нищо, че в началото на парчето му "Vexamão" твърди, че гласът му не става за пеене. Като слушаме албума му от 2006 Пеле Жинга, откриваме едно друго очарование на стила "Пеле" - красота и финес не само на движенията, но и на мисълта.
Едва ли е просто жест на един министър на културата (Жилберто Жил, 2003-8) към един бивш министър на спорта (Пеле, 1994-8) дуетът им "Кой съм аз" (играейки и свирейки). Но е жест на Пеле към Олимпийските игри в родината му, сингълът "Надежда", който издава в навечерието им през 2016. Последното му парче излиза през 2020 с акомпанимента на мексиканското китарно дуо Родриго и Габриела.
Серджо Мендес е друго голямо име на бразилската музика, посветило музика на Пеле - саундтракът към документалния филм за него, записан с участието на легендата. По-малко известни са обаче композициите на Пеле, изпълнени от други музиканти, като първата ("Gosto Tanto De Você") дори предшества с година дуото на Пеле с Елис Режина.
Според бразилския музикален критик Родриго Тейшейра, Пеле още от малък развива музикалния си вкус, когато баща му подарява първата му китара. В свое интервю за CNN от 2015, самият Пеле признава, че ако не е бил футболист е щял да бъде музикант. "Харесва ми да композирам, да свиря на китара и на цигулка" - казва футболистът пред микрофона на водещата. Слушайки музиката му, със сигурност усещаме присъствието на повече от един талант.
Фестивалът SoFest радва столичните меломани и техните гости със симбиоза от изкуства на високо ниво вече седма година, а този път – в цели три издания. Организаторите се движат през сезоните мощно, уверено и обмислено, като се въздържат от експанзивно взети решения и залагат на градска култура и музика, които следват европейските стандарти. Проявите..
Емблематичната група D2 ще отбележи 25 години на сцената с концерт в зала 1 на НДК. Събитието ще се състои на 10 май 2024 г. Бандата ще изпълни на живо песните, създали и наложили музикалните правила за няколко поколения, както и съвсем нови песни, които подготвя в момента. Група D2 е създадена в края на 1998 г. от Димитър Кърнев. Вторият..
На Велики четвъртък, 2 май, Софийската филхармония ще посрещне добре познати на състава и публиката музиканти - диригента Мартин Пантелеев и пианиста от Германия Бернд Глемзер, лауреат на клавирните конкурси „Рубинщайн", „Чайковски", „Бузони", ARD и др. Изявата в зала "България" комбинира две творби, които имат различен статус - любимия на мнозина..
55 души на сцената е ангажирал композиторът Йордан Владев, за да представи авторския си концерт, озаглавен "Musicca Per Dramma", в Централния военен клуб (ЦВК) в София. Събитието е насрочено за 28 април, навръх Цветница. "Това е проект, който е базиран върху музика за театър, за кино, която съм писал през последните над 20 години...
На 25 април от 19.00 ч. в Първо студио на БНР Оркестърът за народна музика с диригент Димитър Христов ще представи деветото издание на "Ритъмът на Балканите". В концерта публиката ще има възможността да чуе впечатляващи изпълнения на традиционна балканска музика от невероятните Неда Николич от Сърбия (фрула), Байса Арифовска от..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през изминалата и тази седмица, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и..
35 години след премиерата си, след близо 14 000 спектакъла и баснословни приходи, миналата година – на 16-и април, най-дълго играният на Бродуей мюзикъл – “Фантомът на операта“ на Андрю Лойд Уебър, слезе от афиша на нюйоркския Majestic Theatre заради постпандемичната криза. Знаменитият продуцент Камерън Макинтош обеща, че някой ден “Фантомът“ ще се..