„Тромбонист от най-висока класа“ – така проф. Карафезлиев определи Ларс Карлин, който от своя страна сподели чудесните си впечатления от участниците в майсторския клас по тромбон и брас ансамбли. Семинарът започна в Националната музикална академия в София и ще продължи до края на седмицата, като на 30 март е заключителния концерт с програма, представяща свързани с Швеция и Дания композитори от различни епохи – от барока до наши дни.
„Избрах тромбона, защото това е най-хубавият инструмент. Всъщност до 12-годишна възраст свирех на пиано, но тогава в училище ни направиха демонстрация на инструментите в оркестъра и щом чух тромбона, си казах – това е!“ – разказа Ларс Карлин. Учи в Кралския музикален колеж в Стокхолм при проф. Ериксен, във Висшето училище по музика и театър при Йонас Билунд и в Университета по музика и изкуства в Берлин при Андреас Клайн. Лауреат е на много международни конкурси, а от 2007 г. до 2020 г. е част от състава на Trombone Unit в Хановер, за който създава много аранжименти. Успоредно с това през 2018 г., заедно с бастромбониста Томер Машвковски и пианиста Охад Бен-Ари, замислят и осъществяват музикалния спектакъл „Sliding Through the Opera”.
Чуйте цялото интервю на Лили Големинова с Ларс Карлин, ще научите повече за програмата на Датския радиооркестър и какви са пресечните точки между тромбона и йогата.
55 души на сцената е ангажирал композиторът Йордан Владев, за да представи авторския си концерт, озаглавен "Musicca Per Dramma", в Централния военен клуб (ЦВК) в София. Събитието е насрочено за 28 април, навръх Цветница. "Това е проект, който е базиран върху музика за театър, за кино, която съм писал през последните над 20 години...
На 25 април от 19.00 ч. в Първо студио на БНР Оркестърът за народна музика с диригент Димитър Христов ще представи деветото издание на "Ритъмът на Балканите". В концерта публиката ще има възможността да чуе впечатляващи изпълнения на традиционна балканска музика от невероятните Неда Николич от Сърбия (фрула), Байса Арифовска от..
В едното от двете най-големи събития в областта на музикално-сценичните изкуства, заедно с “ Фантомът на операта “, които белязват ярко столичния афиш през изминалата и тази седмица, се превърна премиерата на Националния ни балет на “Великият Гетсби“ – спектакъл на знаменития хърватски хореограф Лео Муич по музика на Гершуин, Бърнстейн, Барбър и..
35 години след премиерата си, след близо 14 000 спектакъла и баснословни приходи, миналата година – на 16-и април, най-дълго играният на Бродуей мюзикъл – “Фантомът на операта“ на Андрю Лойд Уебър, слезе от афиша на нюйоркския Majestic Theatre заради постпандемичната криза. Знаменитият продуцент Камерън Макинтош обеща, че някой ден “Фантомът“ ще се..
Преди дни най-големият карго самолет в света - Боинг 747 Freighter, кацна в София с декорите за предстоящите спектакли на “Фантомът на операта” у нас. Знаменитият мюзикъл на Андрю Лойд Уебър ще се играе от 11-и до 21-и април в зала 1 на НДК. Една от най-мащабните продукции, гостували някога на българска сцена, пристига със стотици тонове декори,..
Голямата награда на Международния музикален конкурс "Златният глас" в Малта в две от категориите спечелиха младите изпълнители от Националния дворец на децата. За БНР вокалният педагог Светлана Струнджева даде подробности за представянето на децата: "Нашите представители от Националния дворец на децата в лицето на вокална формация "Sweet teens" беше..
Световната слава на българското певческо изкуство е безспорна. Детският хор на БНР, със своята 64-годишна история, вече има легендарен статут у нас и на световната сцена. Певческата формация е изнасяла концерти на почти всички континенти, с репертоар от ренесансови до съвременни композиции. Ню Йорк, Вашингтон, Лондон, Париж, Берлин, Москва, Виена,..