Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Платната на магистралите трябва да се разделят с бетонни блокове

Последната тежка катастрофа на автомагистрала „Тракия“ отне 5 човешки живота
Снимка: Архив

Разделителната ивица между платната на магистралите не бива да бъде с мантинела. Това е един съществен проблем, заради който продължават да стават катастрофи като тази на автомагистрала „Тракия“, при която загинаха 5-има души от навлизане на ТИР в насрещното движение.

Това коментира пред Радио София председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.

В Гърция и на повечето магистрали в Европа се използват бетонни съоръжения, тип. „Джърси“, измислени през 1955 г. в САЩ.

Бетонните съоръжения на магистрала в САЩ

Те са спасили милиони животи и можеха в този случай да предпазят лентата водеща към София, обясни експертът. Още повече, че експлоатационният им период е между 30 и 50 години, докато на металните мантинели след десетилетие стават негодни.





Българска мантинела


„За мен е необяснимо защо тези нови методи за защита не се използват и при новите магистрални участъци.“

Чуйте целия разговор на Константин Лавсов с Владимир Тодоров.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна