Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Предизвикателствата и възможните решения пред преподаването на ценности в училище

Снимка: Радио София

Резултатите от проекта “Как да преподаваме ценности?” ще бъдат представени от екипа на "Заедно в час" и платформата Prepodavame.bg. На 26.02.24 г. от 18.00 часа те организират безплатен уебинар за учители. Срещата е в Zoom и е напълно безплатна за всички участващи преподаватели.

В рамките на проекта са проведени анкети и интервюта с над 400 учители в страната, свързани с предизвикателствата и възможните решения пред преподаването на ценности в училище.

Пред Радио София Юлия Мишкова - старши специалист "Управление на проекти" във Фондация "Заедно в час" обясни, че целта на проекта е учителите да свикнат да преподават общочовешките ценности на децата в училище.

„Всичко започва от семейството, но преживяванията на детето в училище са също толкова активна и важна част от неговото оформяне, тъй като то прекарва и повече време там. По цял ден взаимодействат със своите съученици, със своите учители, така че не можем да омаловажим и ролята, която учителите имат в този процес“, каза Юлия Мишкова.

От фондация „Заедно в час“ казват, че всеки учител би се съгласил, че общочовешките ценности имат място в училищното образование, но как това се прави в момента и може ли да се прави по-добре?

„Образователната система често чуваме и си казваме, с абсолютно право бих казала, че репликира картината, която виждаме в обществото. Имаме различен тип разбирания сред самите учители, които в крайна сметка, не са хомогенна група – имат различен опит, различно образование и различно житейско преживяване, което е оказало влияние върху техните вярвания. Картината е пъстра, но се открояват някои тенденции, които биха могли да бъдат представителни за по-голямата част от хората, обхванати в училищната система“, обясни Юлия Мишкова.

Тя добави, че изводите от анкетата са свързани от една страна с трудностите на учителите да намират достатъчно време и пространство, за да акцентират върху качествените въпроси, които да им позволят да задълбочат мисленето на учениците по отделни теми, свързани с ценностите. Юлия Мишкова добави, че именно това казват всички учители, като причината е липсата на време и прекаленото натоварване с материал, който се очаква да покрият, каза тя.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Полина Начева

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна