Актът за цифровите пазари (The Digital Markets Act) ще помогне на българските компании – доставчици на цифрови услуги, да се развиват в Единния вътрешен пазар в Европейския съюз, в който ще се прилагат едни и същи правила. Това заяви министърът на иновациите и растежа Милена Стойчева на семинар "Европейски законодателен акт за цифровите пазари (DMA): двигател на възможностите за стартъп компании", организирана от Фонда "Sofia Angels Venture", съвместно с Представителството на Европейската комисия в България.
По думите на министъра, документът, който влиза в сила от 7 март, ще засили конкуренцията сред по-малките предприятия, което ще доведе до по-голям потенциал за иновации, както и до подобряване на качеството на услугите и съответно повишаване на благосъстоянието на потребителите. "Очакванията са трансграничната цифрова търговия в рамките на единния пазар да нарасне с до 2%“, каза още по време на събитието Стойчева.
По този повод в ефира на рубриката "Денят делово" на предаването "Нашият ден" гостува Бистра Кирова, управляващ партньор в "Sofia Angels Ventures“.
В предаването тя споделя, че целта на събитието е била да запознае заинтересованите страни и хората, които ще бъдат под влиянието на този нов закон с него. По нейните думи много малко хора са чували за на Европейския законодателен акт за цифровите пазари. "Това е нещо, което Европейската комисия работи от две години."
В интервюто тя акцентира върху това, че “целта на закона е не да слага нови задължения към бизнеса и инвеститорите, а да създаде много нови възможности“.
“Законът е фокусиран основно върху трансформиране на дейността на големите компании, за които можем да кажем, че са монополисти, защото според статистиката на ЕС- 10% от компаниите в дигиталния пазар всъщност държат голяма част от него“, посочва тя.
Чуйте разговора в звуковия файл.