Пред Радио София Петър Лазаров сподели, че афинитет към източното изкуство има още от дете. Заминава за Япония и след това в Китай съвсем случайно.
„В Япония имаше едно голямо земетресение 1996-1997 г. и на един от малките острови в залива на Осака беше епицентърът на това земетресение. И там бяха организирали двумесечен уъркшоп за художници от цял свят да се учат да правят тяхната техника на печатане, с основното, което е различно от европейския начин за правене на дърворез“, каза Петър Лазаров.
След Япония той заминава за Китай, където е преподавател в Сичуанския институт по изкуствата по дърворез и екслибрис до 2021 г. След пандемията се завръща със семейството си в България.
„Най-прекрасното нещо за мен е че не говоря китайски. Ти си абсолютно освободен от тази гравитация на словото около себе си. Работният език за мен е английски, а на улицата е езикът на жестовете“, обясни художникът.
Петър Лазаров добави, че от 45 г. се занимава с гравиране на дърво. В изложбата си е включил и работи от 1985 г., а най-новите са от 2023 г.
„На практика, може да се каже, че е почти ретроспективна. Графиката се прави бавно. Гравюрата на дърво не е нещо, което човек импулсивно може да направи. Проектите, по които аз работя, отнемат по 2-3 години докато се завършат“, изтъкна Лазаров.
По думите му, новата изложба е най-цветната, която досега е правил.
„Обикновено или са само с един вид дърворези с цвят или са графика – черно-бяла“, каза художникът.
Петър Лазаров е член на Международната асоциация на преподавателите по графика.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.