Тези дни агенция БГНЕС съобщи, като се позовава на данни от Пътна полиция и вносители на автомобили, че настъпва промяна в нагласите на българина по отношение на закупуването на нов автомобил.
Това все още се случва със слаби темпове и от гледна точка на съотношение между нови и стари автомобили на глава от населението България е една от последните държави в Европа. Миналата година са регистрирани 43 368 нови и 226 657 употребявани автомобила, а 41% от автомобилния парк в страната е на възраст над 20 години.
В момента обаче компаниите вносители предлагат доста по-гъвкави варианти за закупуването на нов автомобил. Лихвите са ниски и нова кола може да бъде взета на лизинг с първоначална вноска от само 10%. През последните години расте използването на така наречения оперативен лизинг, при който автомобилът се взема под наем в дългосрочен план срещу плащане на месечни равни вноски без първоначална вноска. Това фактически е услуга, а не лизинг, в чийто край клиентът не придобива собственост върху автомобила. В повечето случаи потребителите на тази услуга не придобиват собственост, защото се възползват от възможността за замяна на автомобила. Миналата година, от всичките продажби на нови коли, около 30% са станали точно по тази схема.
Вносителите са категорични обаче, че бъдещето е в електрическите автомобили. При новите модели има автономия до 340 км, която в градски условия едва ли може да бъде надхвърлена за един ден. Обмисля се и вариант, при който лизингът да включва и право на 20 дни ползване на оборотен автомобил, който не е електрически, за да може клиентът да предприема пътувания до места, където няма зарядни станции и възможност да зареждане автомобила.
Вносителите очакват обаче и държавата да направи някои стъпки за стимулиране купуването на нови и екологични автомобили. Основно имат предвид предоставяне на данъчни стимули и форми на съфинансиране, каквито се практикуват дори в съседни държави. В Румъния, например, се въвеждат ековинетки, а за да стимулира предаването на кола за скрап, защото тя замърсява, държавата дава на собственика около 1800 евро субсидия. В България подобни стимули няма, но вносителите са убедени, че трябва да се работи в тази посока.
Редактор: Стоимен Павлов
Световни лидери, бизнес експерти и предприемачи се събират днес в столичната резиденция Бояна, за да обсъдят най-актуалните предизвикателства и възможности пред регионалната и глобалната икономика. Страната ни през тази година е домакин на срещата на..
Първата доставка на свежо ядрено гориво, произведено от американската компания “Уестингхаус”, вече е на площадката на АЕЦ “Козлодуй”, съобщи служебният енергиен министър Владимир Малинов, който заедно с премиера Димитър Главчев посети централата. През..
Първият товар със свежо ядрено гориво за АЕЦ "Козлодуй" пристигна на Пристанище Варна - Запад. Той беше доставен у нас от плаващия под нидерландски флаг кораб "Адамас", съобщи БНТ. Още днес горивото, произведено от американската компания..
Междуведомствени работни групи ще работят за по-бързо осъществяване на проектите за изграждане на нови ядрени мощности в АЕЦ "Козлодуй" и Вертикалния газов..
3,1% е очакваната инфлация за България за 2024 г. и 2,6% за 2025 г., показват данните от огласената пролетна икономическа прогноза на Еврокомисията..
"Неактивните хора на пазара на труда в България са над един милион. Те не учат, не работят, нямат регистрация в бюрата по труда. Тази "армия" е огромен..