За първи път от години насам в България се правят по-сериозни стъпки към подновяване на т.нар. тягов подвижен състав на Българските държавни железници (БДЖ). По силата на подписан на 21 май 2020 г. договор между мениджърските екипи на БДЖ и консорциума „Сименс Трон”, до една година у нас ще пристигнат 10 нови локомотива на ток.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, който присъства на подписването на договора, изрази увереност, че БДЖ - „Пътнически превози“ има възможността да се превърне в „добре функционираща компания от европейски тип с обновен подвижен състав, ориентирана към предоставяне на качествена услуга за пътниците“. Министърът припомни, че железниците са структуроопределяща част от транспортния сектор и заяви, че модернизирането на ЖП-услугите ще продължи, въпреки предизвикателствата.
„С подписването на този договор БДЖ ще си осигури доставка на нови локомотиви за първи път след 1986-1987 г. – изтъкна Росен Желязков. - Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите „Сименс”.
Договорът за новите локомотиви е на стойност малко над 55 млн. лв. без ДДС, като предложената цена за изпълнение на поръчката е по-ниска от обявената прогнозна стойност в процедурата от 57.5 млн. лв. без ДДС. Цената включва стойността на локомотивите, техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години, а също – транспортирането им, застраховката и въвеждането в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е 36 месеца. В цената влиза и провеждането на обучение на персонала на БДЖ по осигуряване на дългосрочната поддръжка на машините.
Доставката на първия локомотив ще бъде осъществена до края на месец февруари 2021 г., като всичките десет локомотива ще бъдат в депата на националния железопътен превозвач до края на месец май 2021 г.
Локомотивите от модела „Smartron“ са сред най-модерните разработки в сферата на железопътния транспорт. Отличават се с елегантен дизайн и с технически характеристики, отговарящи на нуждите и на товарните превози. Една машина тежи 83 тона и се предлага за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване, при максимална скорост от 160 км/ч и мощност от 5.6 MW. Моделът е представен за първи път на международното изложение Innotrans Berlin 2018.
Снимка: БДЖ
През следващото денонощие синоптичната обстановка ще се усложни. През нощта в Западна България, а през деня и в останалата част от страната ще има краткотрайни, временно интензивни валежи от дъжд. Вятърът ще бъде умерен, временно силен, следобед ще..
В „България днес“ на 2 май правим обзор на най-важните събития на Балканите от изминалата седмица в рубриката „По съседски“, след което се отправяме към Босилеград, където се открива Детският великденски фестивал. Посещаваме българите в Лас Вегас,..
За първи път България има конкретен срок за присъединяването си към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). Това обяви служебният премиер Димитър Главчев пред журналисти след беседа с генералния секретар на ОИСР Матиас Корман...
Лоши са условията за туризъм в планините, съобщиха от Планинската спасителна служба. По високите части вали дъжд и има мъгла. Над 2200 м надморска..
Безплатните пешеходни обиколки в Русе Ruse Summer Free Tour на английски език, насочени към българските и чуждестранните гости на града, започват в..
През следващото денонощие ще се задържи предимно облачно. Ще има и валежи от дъжд с гръмотевици, значителни на места, главно в планинските райони, а около..