Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Планинският туризъм – крачка напред в условията на Covid-19

Снимка: БГНЕС

Заради пандемията от новия коронавирус тази година мнозина летовници загърбиха морските курорти и се отдадоха на очарованието на българските планини. А те предоставят прекрасни възможности за дълги излети и отмора сред прохладата на горите, чистия въздух и живописните пейзажи.

От средата на месец юли у нас се наблюдава тенденция на засилен интерес към планинските почивки, твърди Георги Бенчев, експерт “Хижи и маркировка” в Българския туристически съюз (БТС).

Характерното през т.г. е че хората предпочитат да организират индивидуално престоя си в планината – казва Георги Бенчев пред БНР- „Хоризонт“. – Преобладават еднодневните излети без преспиване. От нашия Информационен център туристите вземат сведения за туристическите маршрути, за цените и контактите с отделните хижи, след което сами се организират. Надявам се, че ще се запази положителната тенденция за запълване на местата в хижите. Иначе, всички знаят - почивката в планината е значително по-безопасна за здравето и несравнимо по-евтина от тази в големите курортни комплекси”.

Цените във високопланинските хижи варират от 10,00 лв. до 18,00 лв. за легло, а седемдневно екскурзионното летуване с нощувки, храна и преходи с водач излиза между 290 лв. и 320 лв. на човек. Не навсякъде обаче условията отговарят на високите изисквания на туристите, тъй като от години държавата не финансира целево обектите и БТС е принуден да разчита на собствени средства - казва Георги Бенчев.

Най-трудно е във високопланинските обекти, където достъпът е затруднен и става с мулета, на гръб, с високопроходими машини. Това е причината да настояваме там да се върне целевото финансирне. В момента се борим за подкрепата на държавата, защото тези обекти няма как да бъдат икономически независими без дотиране и без помощ”.

Природолюбители и пътешественици също полагат усилия, за да популяризират природните красоти, с които е дарена страната ни. Дигиталните номади Асен и Лаура създават бранда “Balcanic”, чрез който показват България на пътешественици от цял свят и се опитват да вдъхновяват 7 млн. българи да излязат сред природата. Правят го чрез личен пример.

“Balcanic” е бранд, който цели да събере около себе си позитивни хора и да покаже алтернативен начин на живот – разказва Асен Величков пред БНР- Радио София. – Наричаме го “начин на живот на пътешественика”, в който се впускаме в споделени преживявания сред природата, експериментираме с различни видове спорт, запознаваме се с вдъхновяващи личности. Но най-важният ни фокус е свързването помежду ни чрез комуникацията на човек с човек и на човек с природа.”

Избирайки отдих в планината, не бива да забравяме и за личната си безопасност. Георги Бенчев съветва винаги да сиправим планинска застраховка.

“Задължително е консултирането с хижарите особено във високопланинските обекти. За съжаление, времето много бързо се разваля и не бива да подценяваме планината. Затова е важно да следим прогнозата за времето, както и да излизаме със заредени телефони, да не тръгваме на поход с гуменки или маратонки, тъй като едно подхлъзване може да се окаже фатално.”

Съставил: Диана Цанкова

Снимки: БГНЕС

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10

"А place of many stories" – южното ни Черноморие с нов рекламен клип (ВИДЕО)

"А place of many stories" или "Място с много истории“ – така се нарича най-новият клип, който рекламира възможностите за летен отдих и развлечения на южното ни Черноморие. Видеото е насочено предимно към пазарите във Великобритания и Средна Европа и..

публикувано на 31.03.24 в 09:10
 През 19 в. наричали град Елена „българският Витлеем”

Еленски бут, фестивален туризъм, романтика и чиста природа – опознайте град Елена и околностите

Еленският Балкан се радва на нестихващ туристически интерес не само от сънародниците ни, но и от много чужденци. Някои от тях дори се заселват тук за постоянно, превръщайки се в част от местния колорит. Дойде ли краят на седмицата, хотелите в град..

публикувано на 26.03.24 в 10:35