Тази година дванайсетокласниците нямаха традиционен бал. Инициативата на БНР за бал в ефира в нощта на 24 срещу 25 май имаше за цел те да бъдат обнадеждени и вдъхновени от хубавата музика и спомените на известни личности за техните балове.
Да вдъхнови и обнадежди младежите, но със силата на искреното слово, поднесено под формата на писмо, адресирано лично до тях, е целта и на проектът “12 писма до дванайсетокласниците”.
“Идеята ми хрумна в разгара на кризата, в която всички сме потопени и сме засегнати по един или друг начин, но си дадох сметка, благодарение на разговори около мен и във Фейсбук, че дванайсетокласниците са една особена категория деца, които навлизат от детството в света на възрастния живот и на тях им се отнема не само ритуала по инициация така, както е на антропологичен език.
Не само един празник, един бал, но са поставени в една доста несигурна ситуация, в която избират какво да учат, къде да работят, как да пътуват по света и изведнъж всичко това, което беше сигурно за предишните поколения, стана много по-неясно и несигурно и никой не зная какво ще се случи”, казва Емилия Славова, организатор на проекта.
Авторите на писмата са интелектуалци, преподаватели и артисти от миналогодишната инициатива “Отворено писмо за 24 май”.
Един от тези хора е актрисата и преподавател в Нов български университет - Снежина Петрова. В своето послание към випуск 2020 тя пише: “От днес сте свободни да постигнете мечтите си, все едно как образователната система ви е оценила. Настъпва времето на вашата инициатива”.
И след като са чули напътствията и съветите на по-големите от тях, Емилия Славова кани дванайсетокласниците да изкажат своето мнение чрез писмо-отговор.
Разберете повече от репортажа в звуковия файл.
"Знам и искам да го докажа" е мотото на Кариерния форум, организиран на 28 и 29 май 2024 г. от Кариерния център на Факултета по математика и информатика (ФМИ) на Софийския университет, съвместно с Фондация "ФМИ Иновации и Образование". Форумът е отворен към всички студенти, които искат да се развиват в сферата на информационните..
Учителят на 21. век овластява учениците да са инициативни и активни, като им дава избор и се вслушва в обратна им връзка. Той знае как да използва технологиите, за да премахва различни бариери, които пречат на ученето. Включва в преподаването си разнообразни материали, които правят ученето по-интересно и интерактивно. Създава у учениците..
По повод наближаващия Световен ден на множествената склероза 30 май, на 28 май ще се проведе медийно събитие, озаглавено "Кутия за приказки". Тази година темата на кампанията е “Диагноза“. Събитието е част от Здравна кампания за повишаване на осведомеността към редките автоимунни и възпалителни неврологични заболявания в България. Целта..
HR специалистите все повече трябва да се грижат за чувството за принадлежност, служителите да видят бъдещето си в самата компания. Фирмите вече залагат повече на персонализирани придобивки, съобразно интересите на хората , които работят. За бизнеса, а и за служителите от важно значение са не само информацията и данните, но и анализа..
На 29 и 30 май романтичната оперета на знаменития австро-унгарски композитор Франц Лехар "Страната на усмивките" ще има премиера в Националния музикален театър "Стефан Македонски. С тази постановка на ще се честват 25 години от основаването на Студентския съвет при Националната музикална академия. Франц Лехар е известен на..
На български излезе книгата „Защо учениците не обичат училището?" от Даниъл Уилингам. Авторът насочва вниманието към своите открития върху цялостната основа на процеса на учене и формулира работещи техники за преподаване. Пред Радио София основателят на Фондация „Детски книги" и Фондация „Четене" Валентина Стоева сподели, че Даниъл Уилингам..