Кои са по-важните кулинарни и F&B тенденции през 2024 и кои от тях си заслужава да въведем в ресторанта? Подробности разказа Георги Дучев, изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (Bulgarian Association of Hotel Executives – BAHE).
"Food & Beverage Forum е ново събитие, което се организира с две основни цели. Едната цел е да съберем професионалисти, които се занимават с храна, или както се казваше едно време "обществено хранене". Това са шеф готвачи, хотелиери, ресторантьори, туроператори, които правят кулинарни турове. Те ще си говорят за тенденциите в кулинарията и бизнеса въобще, като втората част ще бъде по-интересна. Ние каним различни експерти, с които искаме да си поговорим има ли потенциал българската национална кухня да се превърне в експортен продукт и при подходяща реклама да превърнем България в гурме дестинация. Това е тема, която е доста актуална предвид последните тенденции, че напоследък в цял свят има бум на кулинарни предавания и въобще кулинарията е в центъра на интереса на обществото. Става въпрос за храна, която сама по себе си е една изключително позитивна емоция. Ние знаем, че нашата кухня е много добра, но искаме да проверим как може чрез нея да превърнем България в гурме дестинация", каза той.
Къде се намираме в момента и разпознаваема ли е българската кухня за чужденците?
По думите на Дучев ние се губим на фона на световната кулинария, защото маркетингът ни е слаб. В Япония и някои азиатски страни сме известни с киселото мляко, а ако говорим за шопска салата, тя е популярна, защото в продължение на десетилетия е налагана от "Балкантурист". Яйцата по панагюрски и ред други храни са вкарани в рецептурник на "Балкантурист" през 70-те години на миналия век и са въведени в цялата верига хотели, които тогава са посрещали чужденци.
"По този начин се прави маркетинг - с координирани усилия, целенасочено, година след година. Това е което ние трябва да започнем да правим сега, за да можем да говорим за нова вълна в българската кухня, за българската кухня като експортен продукт", отбеляза той.
По думите му всеки празник и повод може да се използва за да промотираме нашата кухня, като ни е нужна повече изобретателност в маркетинга, както и по-координирани усилия между шеф готвачи, хотелиери и ресторантьори. От известно време асоциацията води диалог с хотелиерите за това как може да се подобрят нещата по отношение на маркетинга и извън правителствените програми за реклама са взели решение за стартиране на кампания за българска закуска. Тя трябва да се състои с поне 4-5 неща характерни за нашата кухня - баница, сухи колбаси, сирене и други, като също така е съпроводена с табелка "Bulgarian breakfast". Идеята е, че човек като види табелката ще опита от любопитство закуската, а когато опита е много вероятно тя да му хареса.
"Ние търсим решения там, където можем да ги открием и със собствени сили да направим нещо. Иначе ако говорим за реклама, за промотиране на дестинацията, ние сме много изостанали. Имаме прекрасна кухня, имаме и ужасна реклама. Това е нещото, което трябва ад се промени и се надяваме с малки стъпки, тъй като е дългосрочно и не може да стане от днес за утре, но имаме добри шансове", отбеляза Дучев.
Той посочи, че нашите шеф готвачи са на много високо ниво и по нищо не отстъпват на френските и италианските си колеги. Освен това за рекламата могат да спомогнат и блогърите, а в последните години се организират редица кулинарни фестивали, които имат потенциала да се превърнат в притегателен център за чужди туристи. За тях обаче е нужна координирана работа от Министерство на туризма, браншови организации и отделни хотелиери, за да привлекат интереса към тях и те да присъстват в календарите на местните хотели, които активно да ги промотират.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
"Знам и искам да го докажа" е мотото на Кариерния форум, организиран на 28 и 29 май 2024 г. от Кариерния център на Факултета по математика и информатика (ФМИ) на Софийския университет, съвместно с Фондация "ФМИ Иновации и Образование". Форумът е отворен към всички студенти, които искат да се развиват в сферата на информационните..
Учителят на 21. век овластява учениците да са инициативни и активни, като им дава избор и се вслушва в обратна им връзка. Той знае как да използва технологиите, за да премахва различни бариери, които пречат на ученето. Включва в преподаването си разнообразни материали, които правят ученето по-интересно и интерактивно. Създава у учениците..
По повод наближаващия Световен ден на множествената склероза 30 май, на 28 май ще се проведе медийно събитие, озаглавено "Кутия за приказки". Тази година темата на кампанията е “Диагноза“. Събитието е част от Здравна кампания за повишаване на осведомеността към редките автоимунни и възпалителни неврологични заболявания в България. Целта..
HR специалистите все повече трябва да се грижат за чувството за принадлежност, служителите да видят бъдещето си в самата компания. Фирмите вече залагат повече на персонализирани придобивки, съобразно интересите на хората , които работят. За бизнеса, а и за служителите от важно значение са не само информацията и данните, но и анализа..
На 29 и 30 май романтичната оперета на знаменития австро-унгарски композитор Франц Лехар "Страната на усмивките" ще има премиера в Националния музикален театър "Стефан Македонски. С тази постановка на ще се честват 25 години от основаването на Студентския съвет при Националната музикална академия. Франц Лехар е известен на..
На български излезе книгата „Защо учениците не обичат училището?" от Даниъл Уилингам. Авторът насочва вниманието към своите открития върху цялостната основа на процеса на учене и формулира работещи техники за преподаване. Пред Радио София основателят на Фондация „Детски книги" и Фондация „Четене" Валентина Стоева сподели, че Даниъл Уилингам..