Вълнуващо е да пътуваш, но се получава амортизация на няколко години. Явих се на прослушване за Куала Лумпур, в 2005 започнах в Малайзийския оркестър - последното нещо, което може човек да си представи там. Идеята на "Петронас", които строят известните кули, е във фоайето между тях концертната зала да има свой оркестър. Благодарение на финансовата им помощ, имах 13 години, изпълнени с невероятни възможности. Трябваше ми да се аклиматизирам, сега в Япония обратно се аклиматизирам към 4 сезона.
Много бавно се влиза в един оркестър в Япония. Самото прослушване е отворено за всички желаещи. Няма селекция и процесът е много дълъг. На моето сме били 67 камдидати и за втория остават малко кандидати. Финалът е след две седмици свирене със самия оркестър, изпълняват се 3-4 различни програми, бяхме останали двама. Членовете имат месец и половина да гласуват. Оркестърът се подпомага от Yomiuri - собственици на най-издавания вестник в света и на най-известния бейзболен отбор.
За Токио нищо не е преувеличено. Едно разстояние от 40-60 км да отидеш на работа е най-нормалното. Животът е много по-различен от Европа, трудно е да се организира всекидневието, трябва да имаш стратегия за седмицата. Концертният живот е много интензивен, само в Токио има 7 симфонични оркестри, всеки има собствена публика, свързана с неговите традиции. Много е интересно, научаваш физиономиите на хората в залата, някои ходят на всички представления - един и същи човек, на едно и също място, всеки ден слуша "Танхойзер".
Концертът на 12 април го готвя като проект много отдавна - да се представи флейта, арфа и виола. Звукът на флейтата по времето на Бах е бил много по-мек (слушаме го). Преходът от Бах до Дебюси се получава много плавно с арфата. Хем има елемент на изненада, хем има голяма разлика в епохите. От Бах баща и син, през Рамо - връзка с шедьовъра на Дебюси, Соната за флейта, виола и арфа, написана първоначално за чембало."
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" направи национално изследване по повод на социалния статус на учителската професия и факторите, които привличат или отдалечават педагозите от образователните институции. В изследването участие са взели 4150 учители, родители и заинтересовани. Проучването цели да установи ефективността на образователната..
Във връзка с предстоящата годишнина от рождението на актьора, кинорежисьора и художника Иван Андонов, която ще отбележим на 3-ти май, в ефира на Радио София излъчваме два откъса от неговите спомени за началото на творческия му път, за филмите, за работата му с писателя Георги Мишев като сценарист и по време на снимките на "Дами канят", някои..
Венцислав Занков представя „неочакван завой и изход“ от традиционните за него през последните десетилетия дейности в областта на живописта и скулптурата, като опити за намеса и като коментар на „социалното”. Експозицията е озаглавена „ТРЕНИРОВКИ ● Изходи: упражнения 2024“ и се открива на 1 май от 18:00 ч. с въведение от проф. Боян Манчев..
Тя е забавна, харизматична и има своя реално присъствие във виртуалното пространство, в което се осмелява да бъде себе си. Гост в предаването "Добър вечер, София" бе Диляна Георгиева - Dare (осмелявам се). Била е част от първата аматьорска група за импровизационен театър на "ХаХаХа ИмПро театър", впуска се в тази среда с ентузиазъм,..
Националният исторически музей показва оригиналния екземпляр на "Рибен буквар" на д-р Петър Берон, по повод 200 години от издаването му. Една от най-значимите книги на Българското Възраждане “Рибният буквар” e издадена през 1824 г. в град Брашов (Австрия, дн. в Румъния). Тя променя изцяло посоката на новобългарското образование, каза пред Радио София..
Нощна София ще се превърне в галерия на 9 видео и 3 статични проекции (3D мапинг), светлинни инсталации, имерсивни преживявания и лазерно шоу по време на третото поредно издание на фестивала на светлините LUNAR, който ще се проведе под открито небе във вечерите от 9 до 12 май . "Тази година са ангажирани повече участващи артисти и..