Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Елемент на изненада и голяма разлика в епохите

2
Христо Добринов
Снимка: радио София

Христо Добринов е първа флейта на Yomiuri Nippon Symphony Orchestra в Токио. Завършва Музикалната академия в София, след което специализира в Кьолн при един от доайените на флейтовото изкуство на XX век Робърт Уин. Свирил е в симфоничния оркестър на Куала Лумпур, а през 2016 след много сериозен конкурс става част от Токийския симфоничен оркестър. В България е за майсторски клас по флейта, а на 12 има концерт под надслов "Хармония от звуци": 
"Пътуването ми започна като на шега - бях поканен на едно турне в Германия да запълня мястото на някой, който се беше разболял. Това продължи 8 години с обиколки на света - оркестър, който функционира с малки паузи целогодишно, 200-250 концерта годишно. Малко ми дотежа, явих се на изпит в Консерваторията в Кьолн и останах там, беше по-свободно с пътуванията. Моите учители и в България, и в Германия бяха страхотни флейтисти - Георги Спасов и Робърт Уин.

Вълнуващо е да пътуваш, но се получава амортизация на няколко години. Явих се на прослушване за Куала Лумпур, в 2005 започнах в Малайзийския оркестър - последното нещо, което може човек да си представи там. Идеята на "Петронас", които строят известните кули, е във фоайето между тях концертната зала да има свой оркестър. Благодарение на финансовата им помощ, имах 13 години, изпълнени с невероятни възможности. Трябваше ми да се аклиматизирам, сега в Япония обратно се аклиматизирам към 4 сезона.

Много бавно се влиза в един оркестър в Япония. Самото прослушване е отворено за всички желаещи. Няма селекция и процесът е много дълъг. На моето сме били 67 камдидати и за втория остават малко кандидати. Финалът е след две седмици свирене със самия оркестър, изпълняват се 3-4 различни програми, бяхме останали двама. Членовете имат месец и половина да гласуват. Оркестърът се подпомага от Yomiuri - собственици на най-издавания вестник в света и на най-известния бейзболен отбор.

За Токио нищо не е преувеличено. Едно разстояние от 40-60 км да отидеш на работа е най-нормалното. Животът е много по-различен от Европа, трудно е да се организира всекидневието, трябва да имаш стратегия за седмицата. Концертният живот е много интензивен, само в Токио има 7 симфонични оркестри, всеки има собствена публика, свързана с неговите традиции. Много е интересно, научаваш физиономиите на хората в залата, някои ходят на всички представления - един и същи човек, на едно и също място, всеки ден слуша "Танхойзер".

Концертът на 12 април го готвя като проект много отдавна - да се представи флейта, арфа и виола. Звукът на флейтата по времето на Бах е бил много по-мек (слушаме го). Преходът от Бах до Дебюси се получава много плавно с арфата. Хем има елемент на изненада, хем има голяма разлика в епохите. От Бах баща и син, през Рамо - връзка с шедьовъра на Дебюси, Соната за флейта, виола и арфа, написана първоначално за чембало." 




По публикацията работи: Людмил Фотев


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Кои са факторите, които привличат или отдалечават педагозите от професията

Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" направи национално изследване по повод на социалния статус на учителската професия и факторите, които привличат или отдалечават педагозите от образователните институции. В изследването участие са взели 4150 учители, родители и заинтересовани. Проучването цели да установи ефективността на образователната..

публикувано на 30.04.24 в 15:46

На 3 май се навършват 90 години от рождението на Иван Андонов

Във връзка с предстоящата годишнина от рождението на актьора, кинорежисьора и художника Иван Андонов, която ще отбележим на 3-ти май, в ефира на Радио София излъчваме два откъса от неговите спомени за началото на творческия му път, за филмите, за работата му с писателя Георги Мишев като сценарист и по време на снимките на "Дами канят", някои..

публикувано на 30.04.24 в 14:16
3D скулптура от серията „Упражнения за дясна ръка“

В нова изложба любопитството води Венцислав Занков към експерименти

Венцислав Занков представя „неочакван завой и изход“ от традиционните за него през последните десетилетия дейности в областта на живописта и скулптурата, като опити за намеса и като коментар на „социалното”. Експозицията е озаглавена „ТРЕНИРОВКИ ● Изходи: упражнения 2024“ и се открива на 1 май от 18:00 ч. с въведение от проф. Боян Манчев..

публикувано на 30.04.24 в 13:35
Диляна

Диляна (Dare) - пътешественик, актриса и влогър: Във всичко, което правя, влагам душата си

Тя е забавна, харизматична и има своя реално присъствие във виртуалното пространство, в което се осмелява да бъде себе си. Гост в предаването "Добър вечер, София" бе Диляна Георгиева - Dare  (осмелявам се). Била е част от първата аматьорска група за импровизационен театър на "ХаХаХа ИмПро театър", впуска се в тази среда с ентузиазъм,..

публикувано на 30.04.24 в 11:47

НИМ показва оригиналния екземпляр на "Рибен буквар" на д-р Петър Берон

Националният исторически музей показва оригиналния екземпляр на "Рибен буквар" на д-р Петър Берон, по повод 200 години от издаването му. Една от най-значимите книги на Българското Възраждане “Рибният буквар” e издадена през 1824 г. в град Брашов (Австрия, дн. в Румъния). Тя променя изцяло посоката на новобългарското образование, каза пред Радио София..

публикувано на 30.04.24 в 11:28

Третият фестивал LUNAR в София е с повече артисти и локации

Нощна София ще се превърне в галерия на 9 видео и 3 статични проекции (3D мапинг), светлинни инсталации, имерсивни преживявания и лазерно шоу по време на третото поредно издание на фестивала на светлините LUNAR, който ще се проведе под открито небе във вечерите от 9 до 12 май . "Тази година са ангажирани повече участващи артисти и..

публикувано на 30.04.24 в 10:50