Актьорът Юрий Рахнев за първата си книга „Странично осветление‘‘:
"Нямам формално актьорско образование, нямам самочувствието, че съм актьор. Сега този малък роман като че ли събра поточетата от всичките тези места - социология и културология. Отидох на преклонна възраст да ги уча в Бристол. Една от болките, скрити в книгата е за тези стереотипи. Когато хората на средната възраст отиват в тъча.
Това е последица от пост-соца. Бохемската култура като че ли загина у нас. Имам субективна гледна точка. Говорим за състояние на духа, което се предава на атмосферата на един град. Когато това липсва остава само консуматорската култура, да ядеш и пиеш и танцуваш няма нищо общо с бохемата.
Книгата ми е последствие от старата ми любов, фотографията. Тя е метафора, алегория - героят заради нея се набутва в една интрига, която трябва да разбере.
Написването на книгата бе много силно като заявка в живота ми. Градът присъства с маниерност, абсолютно тенденциозно. Той е част от болката по отиващата си бохемска култура. Градът в страничното осветление. Не е имагинерен, топосът не се пренася върху нещо друго. Всеки, който има отношение към приятните разходки, фланьорстването, може да остане доволен от книгата.
Тя се подчинява на един строг сюжет, героят е поставен пред на пръв поглед морална дилема, която трябва бързо да разреши. Има няколко пласта, криминале ноар. Другото е нежната колебливост на героя – заради неговите вътрешни пътувания, той успява да вземе решения в интригата, в която се е заплел. Оказва се, че е много силен.
Проблемът в градската ни култура, където и да е тя, е че хората, които идват, не прегръщат неговата идентификация - за тях остава консуматорския дух, мястото, където получаваш фиша от заплатата. Затварят се в себе си, лицата им униват и ходят замислени по този философски начин. Героят мин ходи през много меланхолии и тъги, но те са му опора.
Смятам да продължа да пиша, мисля че писането ме прави доста пълен като дух и като личност. Ако един читател си даде малка доза търпение, ритъмът ѝ ще те поведе, няма да излъже читателя. Много искам по-млади хора да я прочетат. Болката по прекъснатите субкултурни течения. А може и аз да не ги виждам. Книгата не говори за вкуснотиите на баба, как сме яли джанки като сме се катерили по разни клони. Говори за по-друг свят. Тя е покана, кодовете са малко."
За десета поредна година в рамките на благотворителната кампания "Бъди човек" доброволци ще раздадат хранителни продукти на хора в нужда в Самоков и част от селата в общината. Всеки, който иска да дари хранителни продукти може да го направи в дните преди Великден - на 1 и 2 май, на втория етаж в зала "Арена Самоков". Пакетите с храни ще..
Дизайнът далеч не е свързан само с дрехите, модата, архитектурата, интериора. Той е нужен в индустрията и в много други неща, за които може би дори и не се сещаме. За необятните възможности и потенциал в създаване на практични решения и едновременно с това и изживяване, каквото търсим във всичко днес, говори Маргарит Ралев - дизайнер, дигитален..
Що е то "Модерен стоицизъм" - откровен разговор със Стефан Марков и Петър Теодосиев. Двамата водят подкаст със същото име, в който разказват кога и как са се запознали със стоическата литература, а в "Добър вечер, София!" разказаха какво точно е стоицизъм и как практикуването му помага в ежедневието и повишава качеството на живот...
Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" направи национално изследване по повод на социалния статус на учителската професия и факторите, които привличат или отдалечават педагозите от образователните институции. В изследването участие са взели 4150 учители, родители и заинтересовани. Проучването цели да установи ефективността на образователната..
Във връзка с предстоящата годишнина от рождението на актьора, кинорежисьора и художника Иван Андонов, която ще отбележим на 3-ти май, в ефира на Радио София излъчваме два откъса от неговите спомени за началото на творческия му път, за филмите, за работата му с писателя Георги Мишев като сценарист и по време на снимките на "Дами канят", някои..
Венцислав Занков представя „неочакван завой и изход“ от традиционните за него през последните десетилетия дейности в областта на живописта и скулптурата, като опити за намеса и като коментар на „социалното”. Експозицията е озаглавена „ТРЕНИРОВКИ ● Изходи: упражнения 2024“ и се открива на 1 май от 18:00 ч. с въведение от проф. Боян Манчев..