Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Майчин език, отечество” доведе Николай Волев и куп актьори във Второ студио на БНР

Ани Пападополу и Николай Волев пред Второ студио на БНР.
Снимка: Даниела Манолова
Съвместният документален радиопроект „Аз живея на Балканите” с участието на 11 творчески екипа от 11 балкански радиостанции доведе Николай Волев за първи път във Второ студио на БНР. Тук той направи постпродукцията на фичъра си „Ветрогонци” заедно със звукорежисьора Живко Марев. Полската радиопиеса „111” на Томаш Ман беше неговата първа игрална радиопродукция и следващ повод за триседмично пребиваване сред микрофоните, столчетата, траковете на Nuendo, празните пластмасови чаши и никога нестигащия приток на въздух в Драматичното студио на БНР.
Зад „Майчин език, отечество” изненадващо стои немска авторка - Уте Кристине Круп и история, която прескача свободно между Берлин и София, между студентски общежития, университети, летища и молове.
Зад „Майчин език, отечество” стои и куп интересни актьорски имена. Това е радиодебют и една от изпълнилите се мечти на Ани Пападополу да участва в запис на радиопиеса. Йоана Буковска присъства сериозно и вълнуващо вече в редица радио предизвикателства, първото от които е „Епизод, заснет в Хирошима”, радиопиеса от Майкъл Уол, осъществена с подкрепата на Британския съвет в София.
Юлиана Сайска, Велислав Павлов и Тома Бранкованов във Второ студио по време на записа.
Велислав Павлов разчете и чете „Житие и страдание” на Софроний в радиоколекцията „Софроний по радиото в 7 минути”, а заедно с Юлиана Сайска играха в „Лични разговори” на Ингмар Бергман под режисурата на Григор Антонов. Тома Бранкованов е още едно ново име за Радиотеатъра.
Появата на „Майчин език, отечество” засега в сградата на Радиото, а през март и в ефир, е възможна благодарение на съдействието на Гьоте Институт София.
По публикацията работи: Даниела Манолова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Седмица на животните в Радиотеатъра за деца

На своите най-малки слушатели Радиотеатърът предлага от 13 до 19 май "Седмица на животните". Животните са герои на много народни приказки, а често и писатели ги вземат за свои персонажи, за да изкажат вълненията и тревогите, които изливат с перото си. Оскар Уайлд например, който със "Славеят и розата" ни разказва за любов, преданост и..

публикувано на 12.05.24 в 09:35

Смислен разговор

"Не те виждам" е саркастична история, която Палми Ранчев разказва лирично. Сарказмът идва от болката по загубата на човешкото, а лириката - от обичта му към човека. Ще ви разсмее и ще ви натъжи. Без никаква автоцензура, авторът говори директно и нарича черното – черно, а бялото – трудно постижимо. Макар да е ситуирана сред безпътицата на..

публикувано на 10.05.24 в 18:02

Джони пред Микрофоните

Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат обхванати. "През 1960 Рангел Вълчанов реши да направи един филм – без хонорари и без пари, с лента, останала от продукции, и по сценарий на Иван Стоянович. На мен ми дадоха една Награ и станах..

публикувано на 25.04.24 в 16:26

И тъжно, и самотно

На 21 април 2024 г. Радиотеатърът излъчва премиерата на радиопиесата на Петър Маринков "Последната нощ". Написан специално за радио, драматургичният текст на известния наш писател и драматург поставя наболели и горчиви въпроси, пред които се изправяме всеки ден и на които ни е трудно да намерим отговор. Например: Как да не сме сами в..

публикувано на 19.04.24 в 12:05

Нови поети в поредицата "Спасени думи"

През последните две години програма "Христо Ботев" на Българското национално радио излъчи стиховете на стотина наши съвременни поети. Необходимостта да звучи български стих в националните ни програми е явна и наложителна. Защото заедно с техническия напредък на века вкусът на публиката към прекрасното се променяше, слизаше надолу към чалгата и още..

публикувано на 05.04.24 в 08:05