Една музикална фантазия в часа за радиотеатър

„Фантазия в до минор“ е аудиофикция, замислена още преди месеци, и премиерното излъчване в неделя от 16 часа е естественият и дългоочакван финал на продължителен процес на работа. Още в първите дни на работата на началното трио – автор, редактор и..

публикувано на 28.03.20 в 12:15

Така не постъпва никой / People Don’t Do Such Things в неделя след полунощ

Известният крими разказ на Рут Рендъл, който стои в основата на нощната аудиопродукция дължи заглавието си не на някаква обобщителна реплика на героите, а на цитат, цитат от „Хеда Габлер“ на Хенрик Ибсен. Този факт не е случаен. За всички, които пословично..

публикувано на 27.03.20 в 14:09

И въпреки това аз продължавам да пиша

Всеки пътува за някъде и се връща от някъде. Всеки. Освен Емили. Емили винаги е тук. Винаги тук. В Амхърст. Емили Дикинсън (1830-1886). Четеш поезията ѝ и недоумяваш, че светът не я е открил навреме – едва доста години след смъртта ѝ научава, че е..

публикувано на 21.03.20 в 09:05

Сбогуване с режисьорката Мария Нанчева

Излъчването е в памет на на режисьорката Мария Нанчева, която наскоро ни напусна и която дълги години активно работеше в Радиотеатъра, като създаде едни от най-запомнящите се и силни радиопроизведения.  Нейният усет към аскетичната и обрана..

публикувано на 14.03.20 в 11:20

Да виждаш с ръцете си

„Чуй дъжда“ е история, която внушава единствено благодарност. Това е документален разказ за незрящ млад мъж. Преминал е през стреса от нелечимо заболяване, бедност, обиди от другите деца, усещане, че е втора ръка човек. Но не е останал в травмите...

публикувано на 28.02.20 в 10:45

„Рицарят Синята брада“ от Макс Фриш

Макс Фриш (1911-1991) е швейцарски белетрист, есеист и драматург. Световна известност му донасят романите „Щилер“ (1954), „Хомо Фабер“ (1957) и „Ще се нарека Гантенбайн“ (1964). Първата си книга – романа „Юрг Райнхарт“, публикува през 1934 г. По същото..

публикувано на 23.02.20 в 08:45

Часовникът, който отмерва времето…

Пиесата е писана по времето, когато е имало географски ширини и идеологически строй, в който паркетът се е купувал с връзки, а балатумът – свободно. И още, хората са мечтаели за цветен телевизор – за да си го купиш, пак трябвали връзки. Само че добрата..

публикувано на 21.02.20 в 17:09

Пиеса за копнежа и за страха от любовта

През 80-те години режисьорът Любен Гройс поставя на сцената на театър „Сълза и смях“ „Двама на люлката“ с участието на Цветана Манева и Явор Милушев . Постановката се радва години наред на небивал зрителски успех. Именно нейната адаптация за радио ви..

публикувано на 08.02.20 в 09:45
колаж: Даниела Манолова

Радиодрама от гледната точка на един кон

Радиотеатърът представя „Холстомер“, една история от Лев Толстой, разказана за радио, режисирана и изпълнена от Веселин Мезеклиев, в неделя (26 януари) от 0.30 часа. Сценичният спектакъл „Холстомер“, който предшества радиопродукцията, спечели конкурс за..

публикувано на 25.01.20 в 08:25

Премиера на пиеса за Марина Цветаева

Марина Цветаева (1892-1941), неразгадана докрай и до днес, е не само гениална поетеса. Тя е автор и на проза и литературна критика. Нейният живот е завършено драматургично произведение, а жанрът му, уви, е трагедия. „Най-бедното място на земята“..

обновено на 24.01.20 в 17:16