Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Петър Данаилов: Старая се в работата със студентите да бъда на високо професионално ниво, но и на човешко

БНР Новини
Петър Данаилов в „Кармен” на Жорж Бизе, постановка на Пловдивската опера.
Снимка: operaplovdiv.bg/

Винаги сме на ти, на малки имена, няма Маестро, няма комплименти. Ние сме приятели - продължава разказа си певецът. Той преподава в НБУ, вокален педагог е на Пловдивската опера, като работи не само с отделни певци, но и с целия хор. Занимава се с йога и е измислил цяла система от упражнения, които помагат и подготвят дишането на певеца. Всеки урок започва с тези упражнения.

Сигурна съм всеки любител на операта е гледал поне едно от сценичните му превъплъщения. Казва, че Маркиз Поза е белязал сценичния му път. Мечтае си за партията на Дон Карлос от „Ернани” на Верди - роля, с която съдбата все още не го е срещнала. Избира много внимателно ролите и категорично отказва предложения, които смята, че не са подходящи за него.
Петър Данаилов е ученик на Сабин Марков в софийската музикална академия. Освен това много е работил с Гена Димитрова. Дебютира в Бургас като Жермон от „Травиата”. Много роли подготвя и за Варненската опера. Няколко сезона е солист на Софийската опера, а след това и на театъра в Бон.
В биографията си няма много конкурси, но си спомням обичта, с която го посрещаше публиката по време на конкурса за млади оперни певци „Борис Христов” в София през 2000 г. Тогава той спечели Първа награда, златен медал и наградата на публиката.  

Ето и някои от ролите му:
Джузепе Верди:
Жорж Жермон от „Травиата”;
Граф ди Луна от „Трубадур”;
Риголето от едноименната опера;
Набуко от едноименната опера;
Родриго от „Дон Карлос”;
Макбет от едноименната опера;
Дон Карлос от „Силата на съдбата”.

Джакомо Пучини:
Шарплес от „Мадам Бътерфлай”;
Марсел от „Бохеми”.

Белкоре от „Любовен еликсир” и лорд Аштън  от „Лучия ди Ламермур” на Гаетано Доницети;
Ескамилио от „Кармен” на Жорж Бизе;
Де Сирие от „Федора” на Умберто Джордано;
Фигаро от „Севилския бръснар” и Тадео от „Италианката в Алжир” на Джоакино Росини;
Валентин от „Фауст” на Шарл Гуно;
Шишков от „Мъртвият дом” на Леош Яначек;
Евгени Онегин от едноименната опера на Пьотр Илич Чайковски.
 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.