Подслушан разговор е едно 28-минутно непрекъснато експериментиращо аудио, което, и това е най-голямото му постижение, успя да не превърне феномена експеримент в глуповата претенция, полираща фалш, а в засмукваща артистична действителност. Два женски гласа на Мая Новоселска и Вяра Коларова направо изтъкават като черга една история, която не желае да е ясна, да е завършена и сензационно разтърсваща.
Но вижте как ще ви подейства.
Написана е и записана през 1995 г. и изминалите 23 години работят само в нейна полза. На фона на купища недодялани още в зародиша си аудио упражнения, които обричат актьорските гласове на нищо повече от възпроизвеждане на думи, тази малка пиеса е едно перфектно училище, майсторски клас по радиофоничност.
Прекрасна работа с актьорите, точен език и диалог, минималистични авторски цели, които раждат въздействащо аудио и една особена магическа атмосфера на подслушване на гласове от далечното детство някъде на границата между сън и събуждане, спомен и съзерцание, пътуване и внезапно прекъсване на пътя, но говорим за път, който е хем път, хем абстракция за път навътре в самия себе си.
Препоръчвам това аудио и няма да пропусна да добавя, че не само аз. По случайност в неделя се събират две радиопродукции, чиято ценност е получила и международно-фестивално потвърждаване. От 0.30 часа в неделя, 16 септември, слушайте Подслушан разговор с автор и режисьор Николай Акимов и композитор и саунд дизайнер Асен Аврамов – първата номинация, дадена от фестивала PRIXEUROPA Берлин, на българска радиодрама изобщо,
ПЪРВАТА
във вече 80-годишната история на Радиотеатъра в България, който от септември нататък ще слушате единствено в неделя – след полунощ и следобед от 16.00.
На своите най-малки слушатели Радиотеатърът предлага от 13 до 19 май "Седмица на животните". Животните са герои на много народни приказки, а често и писатели ги вземат за свои персонажи, за да изкажат вълненията и тревогите, които изливат с перото си. Оскар Уайлд например, който със "Славеят и розата" ни разказва за любов, преданост и..
"Не те виждам" е саркастична история, която Палми Ранчев разказва лирично. Сарказмът идва от болката по загубата на човешкото, а лириката - от обичта му към човека. Ще ви разсмее и ще ви натъжи. Без никаква автоцензура, авторът говори директно и нарича черното – черно, а бялото – трудно постижимо. Макар да е ситуирана сред безпътицата на..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат обхванати. "През 1960 Рангел Вълчанов реши да направи един филм – без хонорари и без пари, с лента, останала от продукции, и по сценарий на Иван Стоянович. На мен ми дадоха една Награ и станах..
На 21 април 2024 г. Радиотеатърът излъчва премиерата на радиопиесата на Петър Маринков "Последната нощ". Написан специално за радио, драматургичният текст на известния наш писател и драматург поставя наболели и горчиви въпроси, пред които се изправяме всеки ден и на които ни е трудно да намерим отговор. Например: Как да не сме сами в..
През последните две години програма "Христо Ботев" на Българското национално радио излъчи стиховете на стотина наши съвременни поети. Необходимостта да звучи български стих в националните ни програми е явна и наложителна. Защото заедно с техническия напредък на века вкусът на публиката към прекрасното се променяше, слизаше надолу към чалгата и още..
Проф. Зейнеп Зафер, която завежда Катедрата по български език и литература в Анкарския университет и доц. Нурие Муратова, която преподава..
На 6 юни, за тринадесета поредна година, на официална церемония в Първо студио на БНР бяха наградени лауреатите от годишната фолклорна класация "Надпяване"..
Ако "Варненско лято" е аналогия за качествен театър, тя е аналогия за едно от големите имена в актьорската игра. Тя всъщност е художественият директор на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg