Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Новата звезда на френската опера издаде първия си диск

сряда, 15 януари, от 14.30 часа

Бенжамен Бернхайм
Снимка: Manon Leprévost/benjaminbernheim.com

Изключителният френски лиричен тенор Бенжамен Бернхайм подписа ексклузивен договор с Deutsche Grammophon през април 2019 г.

„Със своята зряла музикалност, мощно сценично присъствие и ангажираща личност Бенжамен Бернхайм се откроява сред останалите оперни певци“ – представят новата си звезда от лейбъла.

„Работата в партньорство с лейбъл с толкова дълга и богата история, е едновременно огромна чест и огромна отговорност“, казва Бернхайм, за когото най-престижните оперни театри в света вече са роден дом.
„Това ми даде още по-голям стимул да се представя на най-високо ниво.“ 

Дискът е записан с Пражката филхармония, с диригент Еманюел Вийом и включва най-популярните арии от опери на Доницети, Верди, Масне, Гуно, Годар и дори Ленски от „Евгений Онегин“ на Чайковски. 

Бенжамен Бернхайм е роден в Париж през 1985 г. Учи в Лозана, след което става член на известната международна оперна студия в Цюрих. Той е един от най-търсените лирични тенори в световен мащаб. Редовно е канен в Миланската Скала, Берлинската държавна опера, Кралската опера Ковънт Гардън, Виенската държавна опера, на фестивала в Залцбург. Където и да отиде, той пленява публиката с хипнотизиращите си вокални и актьорски интерпретации. 

Музиката на родното му място Париж е особено близка до сърцето му. „Френският репертоар изисква перфектна дикция и способността да се предаде значението и зад текста“, отбелязва Бернхайм. „В тези арии има толкова много поезия и толкова много подробности, които да открием в тях. Целта ми е да изложа всичко това в моите изпълнения. Това са произведения, в които мога да дам 150% и да използвам всеки различен аспект на моя глас“.

„Операта има бъдеще“, заявява той с убеждение, бъдеще, което той сам олицетворява със своята харизматична и жизнена артистичност. „Операта не е на смъртното си легло и не трябва по никакъв начин да променяме нейните основни качества. Но това не означава, че не трябва да се движи с времето.“ Имайки това предвид, Бернхайм използва ефективно социалните медии за свързване и взаимодействие с аудиторията си.

„Гласът ни е като отпечатъка ни“, отбелязва той. „Той е напълно уникален и това е, което създава магията във всяко изпълнение.“

Бернхайм използва инструмента си с фино усъвършенствана техника, проявяваща забележителна пъргавина, когато става въпрос за смяна на регистъра, за да разкрие всеки нюанс на партитурата. Той също използва своя безпогрешен музикален и емоционален инстинкт, за да се претвори изцяло във всяка роля, която играе. Резултатите са поразителни и разкриват художник, който винаги търси свежо вдъхновение.

„Стойността все още не е за мен, казва той. Искам да продължа напред, винаги отворен за нови идеи и открития“.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Аделина Александрова и Емануил Иванов

Пианистът Емануил Иванов: артистът трябва да е земен

"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..

публикувано на 26.04.24 в 12:45
Сцена от четвърто действие на операта „Вилхелм Тел“

"Вилхелм Тел" от Джоакино Росини, опера в четири действия

Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..

публикувано на 26.04.24 в 12:15

Фестивалът "Артис" с трето издание в София

"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът   беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона  ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..

публикувано на 26.04.24 в 08:15

What the Funk представя катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА

Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”.   В  концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи.  Повече от..

публикувано на 24.04.24 в 16:50
Антонина Бонева

Concertissimi с Антонина Бонева и нейните ученици

По повод 40 години преподавателска дейност и още повече концертна, пианистката и клавирен педагог Антонина Бонева организира концерт. На сцената заедно с нея ще музицират настоящите и ученици Марина Мравова, Йоанна-Лора Василева, Мартин Цветков и Димитър Михайлов, които са лауреати на десетки награди от международни конкурси. "Реших да отбележа..

публикувано на 21.04.24 в 09:05