„Музикантът е по-добре да изгражда свой собствен образ, а не да копира, но аз винаги съм се стремил да възприема най-доброто от всички мои учители и да търся собствен почерк в интерпретацията на партитурата“, това казва диригентът Здравко Лазаров. Предаването „Български изпълнители“ представя личността и творчеството на младия и вдъхновен български музикант, главен диригент на Истанбулската държавна опера.
Здравко Лазаров е роден през 1981 г. в Стара Загора. Интересът му към дирижирането се заражда още в музикалното училище в родния му град, а негов вдъхновител в това направление, по думите на нашия гост, е един от неговите учители, изявеният български композитор Петър Петров. В следващите години негови учители по дирижиране са проф. Вирджиния Атанасова в НМА „Панчо Владигеров“ (София) и проф. Георги Димитров в АМТИИ (Пловдив). Взема участие в международни майсторски класове и специализации на известни диригенти и състави: проф. Ервин Ортнер и „Arnold Schoenberg Chor“ – Виена, проф. Ерик Ериксон и „Eric Ericson Chamber Choir“ – Швеция; Камерен Ансамбъл „Ars Nova“ – Копенхаген, Дания; Андро Парот и „Helsingborg Symphony Orchestra“ – Хелзинборг, Швеция.
През годините работи като пианист и диригент с различни състави, сред които Академичен хор „Ангел Манолов“, Софийски камерен хор „Васил Арнаудов“, Фолклорен хор „Елица“, хормайстор е в ОФД Пловдив, възобновява Студентския хор и оркестър на СУ „Св. Климент Охридски“ по покана на университета, гостува като диригент на Разградската филхармония, работи като диригент на оперните оркестри в Мерсин и Стара Загора, а от няколко години е главен диригент на Истанбулската държавна опера.
Здравко Лазаров споделя моменти от творческия си път със слушателите на програма „Христо Ботев“, съчетано с прекрасна оперна и инструментална музика, на 24 януари от 23 часа в предаването „Български изпълнители“.
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
"През тази година стартираме третото издание на "Международния музикален фестивал за класическа музика и изкуства". Подчертавам изкуства и правя това уточнение, защото в предишните издания, фестивалът беше само с класическа музика. Сега разширяваме диапазона ,включвайки различни изкуства, като в бъдеще тенденцията е форумът да обединява всички..
Фънк вечер What the Funk представят на 24 април катедра “Поп и джаз изкуство” към Вокалния факултет на НМА “Проф. Панчо Владигеров” и Общинският културен институт “Надежда”. В концерта участват Джаз формация “София” и студентите от класа по пеене на ас. д-р Адриана Бенова и от класа по саксофон на хон. ас. Апостол Апостолов - Толи. Повече от..
Георги Пенков-Джони не прилича на нищо друго в българската култура и същевременно е направил толкова много за нея, че е трудно делата му да бъдат..
В разговора с проф. Румен Кастелов акцентирахме върху многообразието, което предлага самата тема: новите стари автомобили, "придобивките" на века –..
Социологът Стефан Георгиев е гост в рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден". Той участва с коментар по темата, свързана с мобилизационния..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg