„Войникът – от Северн до Сома“ е специален проект на британския баритон Кристофър Молтман. Той го представя на няколко европейски сцени и записва диск със същото име.
Кристофър Молтман е британски оперен певец. Учил е в Кралската музикална академия. Дебютира в Кралската опера още през 1997 г. в „Питър Граймс“ – Нед Киин и в Гала концерт, дирижиран от сър Колин Дейвис. След това се завръща многократно, за да изпълни Гулиелмо на Моцарт, д-р Малатеста на Доницети, Рамиро на Де Файя, Марсел и Леско на Пучини, Папагено и Алмавива на Моцарт, граф Ди Луна и Дон Карло на Верди.
Молтман печели наградата за песен от конкурса в Кардиф през 1997 г. и до днес остава всепризнат интерпретатор на песни, най-вече на Шуберт и Малер. Редовно изнася песенни рецитали на различни фестивали.
В последните години сценичният му репертоар е обогатен с роли като Монфор от „Сицилианска вечерня“, Поза Дон от „дон Карло“, Симоне Боканегра, Форд от „Фалстаф“, Курвенал от „Тристан и Изолда“, Воцек, Мандрика от „Арабела“, Проспера от „Бурята“ на Адес.
В звуковия файл чуйте какво споделя за проекта, посветен на военната тематика.
Много от песните са вдъхновени от текстове на Алфред Хаусман, автор на два сборника поезия, много популярна по време на Първата световна война. Но освен това ще прозвучат творби от Чарлз Айвc, Джералд Финци, Густав Малер, Роберт Шуман, Габриел Форе, Хуго Волф и Модест Мусоргски по текстове на различни поети, но всички, свързани с една или друга военна епопея.
Международният ден на джаза се отбелязва от ЮНЕСКО всяка година от 2012-а насам, а предложението за това е на легендарния джазмен Хърби Хенкок – посланик на ЮНЕСКО за междукултурен диалог и председател на Института за джаз "Телониъс Монк". Целта е да има ден, който да събира общности, формации, музиканти, школи, артисти, музикални историци и джаз..
1 май Свири Оркестърът на Минесота с диригент Осмо Венска. 3.00 часа – Дмитрий Шостакович (1906-1975), Камерна симфония в до минор, оп.110 а. 3.24 часа – Жозеф Болон дьо Сен-Жорж (ок.1745-1799), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 3 № 1. Солистка: Карън Гомио (цигулка). 3.44 часа – Карлос Саймън (р. 1986), "Елегия: Плач от гроба". 3.50 часа – Густав..
В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..
"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..
Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..
Като във всички отношения – между хората, между изкуствата, между световете в нас и извън нас, между това, което е тук, и това, което го няма – човек..
Международният ден на джаза се отбелязва от ЮНЕСКО всяка година от 2012-а насам, а предложението за това е на легендарния джазмен Хърби Хенкок – посланик..
Иновациите, като двигател на напредъка, неизменно водят към подобрение на живота в обществото и стимулират икономиката на държавите. В противоположност,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg